Wednesday 15 June 2011

Saya Suka Makan Gula-Gula.. Dan 7 Hari Seminggu Sehari 24 Jam..

Assalamualaikum..

Weird topic today aite?

Ape kaitan sehari 24 jam 7 hari seminggu? Nope, bukan mempromosi marilah bersenam..

Gula-gula? La.. Semua suka makan gula-gula kowt..

Hahaha.. ( Gelak sorang-sorang depan netbook.. )


I'm talking bout sensational hip trendy sexy looking hot sweatily awesome weird group..

CALLED M-POP or kinda like a symbiosis with K-Pop..

Iaitu kumpulan Gula-Gula mahupun Max 24/7 ( Sekali bace cam Seven Eleven lak.. Sebab bukak 24 jam.. )


I'm not fan of it nor an anti of this kewl group..

Apatah lagi nak menghafal nama-nama ahli.. Di mana apabila name mereka diingati..

Tidaklah sehebat name Korea.. Hihihi..

As example la.. Name Korea Park Jin Suh ( MU player.. )

Kalau name ahli M-Pop.. Perkenalkan.. Razali.. Erk.. Xbest.. ( Serius x nampak tersohor.. Hahaha.. )


I have to admit.. K-Pop and Korean entertainment are really enjoyable..

Diorang memang down-to-earth person.. Tak pernag berlagak..

And friendly too..

M-Pop.. Er.. No komen.. Bukan kata x friendly.. Aku pun agak-agak baru kenal genre baru nie..


Best ke kalau kita ada genre nie sebenarnya? Sebab kalau tak salah aku kita dah ada Pop kan?

Macam A to Z, KRU and other hip hop and solo singer..

Dan aku rasa lagu diorang ok lagi..

So, this is my opinion la.. Better be yourself..

Jangan dok tiru sangat la budaya K-Pop nieyh.. Bakat dan suara memang xleh lawan la..

But itu adalah talent masing-masing..

Cara pemakaian.. Cara menari tue ubah ler sket..

Kata xnak copy paste terus.. But why dedah dedah erk?

X cukop kain?


Then kalau kita sound mula la dia cakap.. Alah, artis lain ada je selak selak..

Herm.. And it keeps on goin'... And goin'..

Please.. I know kubur masing-masing.. But hopefully jangan sampai tarik kawan-kawan sendiri masuk neraka kan?

Just becoz we didn't advice to them..

Ustaz saya cakap.. Kalau kita tak nasihat orang buat baik... Nanti takut masa neraka dia tarik kita sekali..

So, i have done my work here..


It's up to you if nak sokong ke tak budaya baru nie..

Coz for me.. Dress up bagai nak rak pun..

Semua pakai kain sama masuk kubur nanti.. MasyaAllah..

Jadi, saling ingat memperingati... = )

Untuk diri saya sekali.. Amin..


AHMAD.IQBAL.HAKIM..

Peminat tegar Opick, Sami Yusuf dan Maher Zain..


P/S : Try to find this song.. Tiada Luka Yang Abadi untuk korang dengar.. hayati betul-betul bait lagu nieh...

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...