Thursday 2 June 2011

Adventure Day!! ( Short Post.. )


Assalamualaikum..

Today I'm sooo active.. Why? Let me tell you...

Pepagi lagi.. Udah berjogging dengan adik.. sejauh 2 km.. ( Hahaha.. Jauh tue.. )

Dah bagi lenguh-lenguh sket kaki..

Sapu sawang dalam rumah... Dah macam rumah berhantu dah rumah aku nie.. Hehehe..

Sapu atas siling.. Atas kipas..

Berabuk habis.. And then...


HACOOOM!! Yeah! Aku selesema lak.. Terima kasih habuk dan sawang labah-labah..

Now I'm sick.. Uhuk..


Then petang excited nak pergi McD.. Sebab aku nak cukopkan koleksi gelas Coca-Cola aku..

Mak ajak pergi TESCO...

So, off we go! Pergi dalam petang sket.. Sampai sana..

Banyak barang mak aku borong.. Huhuhu..

Aku lak yang garu kepala.. Aisey.. Motor ada bonet belakang ke?

Cuak.. CUAK.. PANIK! Macam mana nak bawak semua barang atas motor..

Nasib la mak aku pandai susun.. Hehehe..

Siap citer lagi.. Zaman kawin muda dulu mana ada keter.. Bawak barang pakai motor lama jer..

Insaf seketika..


VROOM!!! Pergi balik ke rumah... Singgah sebentar kat McD..

Bagi tangki perut kenyang dulu.. Dan dah capai matlamat aku.. ( Yea! GELAS HIJAU!! )

Naik jer motor.. Bawak sket... Sampai kat simpang..

" Apesal rasa semacam jer motor nie?" Mak aku tanye..

" Adush!! Tayar belakang bocor!!"

Kesian mak aku terpaksa bawa barang pergi melintas jalan..

Aku pulak bawak motor cam orang gile.. Tayar belakang bocor.. Lintas simpang empat..

SEMUA MATE MEMANDANG!! AH! MALU GILERRR... HAHAHA...


Tolak motor ngan mak aku sampai la kedai motor dalam 200 meter..

Repair tayar bocor... Siap sumer.. Balik...

HUJAN pulak!! Meredah hujan la aku jawabnye...

Lenjun abis balik rumah.. Tapi Alhamdulillah...

Semua selamat.. Barang-barang selamat sampai rumah...

Diri dan mak rase lega...

SAMPAI JUGAK RUMAH.. Adventure giler.. = D


AHMAD IQBAL HAKIM

Lenjun Dan Kering...

2 Jun 2011.. Khamis..


P/S : Best gak buat blog macam nie.. HAHAHA...

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...