Friday 17 June 2011

Goyang Gerudi Tak Hengat!

Antara VCD dikir moden.. Courtesy of harrizam.blogspot.com
Assalamualaikum..

To all readers.. Haters (Ada ke?).. Supporters and fellow companionship (Geli aku nak sebot.. Hahaha..)

Ape khabar? Sihat-sihatlah diri anda erk sana.. ( Saye doakan yang tak sihat segar bugar esok.. )

Malam suram Sabtu nie mencetuskan kotak naluri saye..

Untuk post benda saya baru lihat recently..


And when i say recently.. I just see it bout 15 minutes ago.. ( That was fast updating.. )

Kelantan memang dikenali sebagai negara yang dipimpin oleh ulama'..

I'm proud of it.. But dalam negeri ini sendiri terdapat satu fenomena yang..

Saya tak rasa nak bangga pun..

Meluat.. Rase nak muntah pun ada.. ( Seriously annoying.. )

This is about VCD Dangdut Kelantan..


WHAT? Bile?

Seksi tak? Pakai ketat tak? Bila lagi ada? AWAT tak habaq?

Sabar sedare sedari semua..

Ini bermula dari aku kecik lagi.. Er.. Tak la kecik sangat..

Mase aku muda remaja dahulu kala.. ( Perasan diri dah tua.. )

Di mana siulan muda-mudi oleh dikir barat yang sememangnya menjadi tradisi rakyat Kelantan..


Aku bangga kowt dengan dikir barat..

Sebab setiap dikir ada pesanan dan nasihat untuk orang-orang muda..

Isteri suami and sebagainya.. But lately, disebabkan kita melangkaui arus pemodenan..

Yang sangat pantas.. Telah terbitnya VCD dan DVD dikir barat..

Yang telah dimodenkan.. Diperbaharui.. Sound sistem moden dan kesan efek ganas..


Namun lagunya tiada intipati.. Lebih kepada tarian gadis-gadis montok..

Mengikut irama dangdut Indon..

Bagi aku.. Kalah Inul Daratista kowt.. Goyang memang x hengat dunia langsung..

Aku bukan follower pun lagu-lagu macam nih..

And some of the song ada berbaur lucah sket.. Disebabkan aku tak ikut perkembangan sangat lagu-lagu nie..

So aku xleh la nak citer lagu mana satu.. Or which singer does the song..

But FORGIVE ME.. Saya x gemar langsung..


I think that song more to hiburan dari bagi nasihat.. And yang tengok tak lain tak bukan..

Bukan budak muda.. Warga emas dan 40's above..

Gatai miang.. Hahaha..

Ikot la diorang nak minat.. Tapi bagi aku biarlah terkawal sikit..

Tak payah la nak menari.. Tayang body ke..

Hiburan takder pengisian tak bermanfaat bagi aku.. For me..

At least the song that i hear have some info and advice..

Dan tidak sangat melekakan..

So, please bring back the old dikir barat.. I really like it.. Especially bout Tupai..

Cari yer kengkawan yang bace.. Dikir pasal Tupai ( Kalau tak salah la.. )

Oleh Halim Yazid.. Such a good song..


That's all for now..

MAJULAH LAGU DALAM MEMBENTUK SAHSIAH MANUSIA..

Mekaceh..


IQBALHAKIM..

Direktur, Tukang Pegang BOOM, Recording Sumer Keje..

Malam Sabtu, 17 Jun 2011


P/S : News bout Anonymous hacking are really fascinating.. Can the group be caught? Tapi perjuangan hakiki tue.. Hahaha.. Keep on!

3 comments:

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...