Sunday 8 May 2011

Selamat Hari Ibu.. Mama..

A mother's love is everything to her children...

Syurga di bawah kaki ibu...

Sayangi ibu bapa kita kerana apabila kita sayangi mereka..

Kita sayangi Allah.. = )


Mat Yusoff Family.. = )

Assalamualaikum...

Dah tak larat nak tanya apa khabar memandangkan asyik ber'blogging' jer...

But bukan bermaksud aku neglected dalam belajar.. Nie pun curi masa sikit..

Penat woo duk asyik mengadap buku jer..

Enough chit-chat la hahaha.. I wanna talk bout this special day..

Pasai apa hari nie?

Hari ini ialah Hari Ibu.. Adakah anda semua lupa? ( aku pun baru tahu semalam jer.. hahaha.. )

Hari yang agak special bagi ibu-ibu di seluruh dunia...


Di mana anak-anak yang kecil akan membelikan hadiah x seberapa tapi si ibu ikhlas menerima..

Kerana terpancar keikhlasan dalam memberi..

Dan nampak ada usaha untuk menolong... And for me yang memang xder duit zaman kecik..

Maklumlah.. Bukan la orang kaya.. Biasa saje..

Akan mem'promote' diri untuk menolong mak dalam masa sehari itu..

Kirenye camnie..

' Mak hari nie rileks jer.. Nak ape bagi tahu.. Sebab mak menang kupon berehat di rumah selama sehari '

' Suke x? '


Okay.. Aku nampak semua blog mem'promote' mak diorang ( berapa banyak kali promote da)

Jadi aku pun rase nak perkenalkan ibu aku..

But aku panggil MAMA.. dari dulu lagi..

Introducing.. My Mom!
Wan Noorazaini Abdullah.. My Mom..
Inilah ibu saya.. Dia seorang yang baik hati, peramah dan mesra kepada semua orang.. ( ini ayat skema ke? huhu.. )

My mom is everything for me.. Beliaulah yang mengajar saya Bahasa Inggeris sejak kecil..

I think that's why i'm lovin' English.. Hahaha..

Memasak, menjahit seluar sekolah saye yang koyak ( dulu mase kecik sememangnya lasak.. entah baper banyak seluar terkoyak kat bawah.. Huhuhu.. )

Teach me how to appreciate life.. By making me selling 'keropok lekor'.. Hahaha..

Seronok mase kecik-kecik jual keropok lekor..


Rawat saye mase sakit.. Masak masakan sedap-sedap ( as usual.. masakan mak la terbaek! )

Teach me to be nice to elders.. hormat orang tua..

Sometimes bila dia sedih.. Aku dan adik-adik la yang menceriakan dia..

She's so strong.. She once told me bout how she manage me and my sis alone in 1992 when my dad set sails for 3 months..

Bayangkan betapa susahnya nak jaga dua orang anak kecik yang pada masa yang sama suami keluar berlayar mencari nafkah.. ( my dad is a navy by da way.. )

Ditambah pulak dengan aku mase tue demam..

Demah kepala and bagi ubat kat aku.. And also taking care my sister as well..

For me.. Dia sangat kuat dan sangat tabah..

Menempuhi pelbagai cabaran dalam hidup..


Enough erk mom.. you know i'm talkative.. Hahaha..

SO, SELAMAT HARI IBU saya ucapkan.. May everyday is Mother's Day for you..

I'll promise to be more hardworking and more responsible..

InsyaAllah..

HAPPY MOTHER's DAY..


Ahmad Iqbal Hakim Bin Mat Yusoff

21 years old boy.. Anak Mak..

Written on 8th May 2011 Sunday..

p/s : balik nanti mama buat telor pedas erk.. rindu bangat.. huhuhu...

2 comments:

  1. mak kau lawa.nampak muda.nak rahsia boleh?hehe

    ReplyDelete
  2. ye ke ma aku nampak muda? ehem.. tengok anak dia la hensem mana.. woot.. woot..
    petua? selalu senym.. jangan malu jangan segan.. Hahaha.. = D

    ReplyDelete

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...