Sunday 22 May 2011

Kecik-Kecik Dulu Kan..


Guli!! Ye.. Ye..




Assalamualaikum guys.. It has been a while.. Hehehe..

Last post sayin' bout teenagers these days.. How they become more 'matured' enough...

Macam mana diorang dah jadi semakin berani dalam melakukan banyak perkara...

And so much more..

Harap diorang akan jumpa jalan yang benar.. ( Sebab semua insan termasuk aku x semestinya berada di landasan benar selalu.. )

Lebih-lebih lagi diorang.. Memandangkan fasa remaja, mereka baru mengenal erti dunia..

Mencari hala-tuju..


Enough talk bout them aite? Now kite sembang pasal mase kecik-kecik dulu..

Surely semua ada pengalaman zaman kecik kan?

Aku pun ada kowt.. Lebih gempak dari korang kowt.. ( Rasenye la..)


Dulu kecik-kecik memang seronok..

Mane ada Facebook.. Twitter sumer nieyh.. Kalau faymes zaman aku dulu pun hanset 3310 je la.. ( Mase nie agak terkenal sebab hanset nie ringan.. Senang dibawak.. Lebih kecik dari hanset 'BATA' aku pernah pakai dulu.. Hahaha.. )

Permainannye? Banyak sekali.. Nie aku listkan beberapa permainan aku main dulu..

- Bola sepak : Aku dulu main 'beg' jer atau dalam bahase bolanye PERTAHANAN.. kitorang main kat padang bola..

Seronok tak terhingga.. Ada banyak keter parking kat padang tue.. Ape lagi.. Mangsa sepakan kitorang ar.. Pernah sekali sepak bola terkena keter.. Kemek pintu depan... Cabut lari kitorang.

Esoknye drebar keter tue cari sape bagi kemek keter dia.. Dan sejak tue.. Keter dah x parking kat padang bola.. ( Sayang keter.. hahaha.. )

- Teng-teng ( Harap maklum.. saya kecik, x tahu tue permainan pompuan.. Ok? )

- Gasing : Pergh, kenangan pahit siot.. Aku still ingat gasing plastik aku kena 'pangkah ngan member... Tobek abis gasing aku.. paku dia dah tertanam.. Hahaha..

Kepakaran aku la main gasing nie.. bab pangkah gasing memang seronok.. siap asah paku gasing tue bagi tajam..

Kalau x main kat tanah.. Main kat simen.. kat situ efek main gasing lagi power.. Sekali kena simen kuar percikan api ( Tapi xder la sampai terbakar gasing tue.. Kikiki.. )

- Rondes : Mesti korang pelik kan main ape nie? Kat tempat aku panggil bola lisut ( baseball @ softball ) dengan name nie la.. permainan same.. ada certain je yang lain..

Kayu pemukul kitorang pakai kayu papan.. Bola kitorang pakai bola tennis.. And base kitorang pakai sliper..

Ada peraturan special dalam nie.. Kalau dapat tangkap bola dua belah tangan dapat 50 markah.. Kalau sebelah dapat jadi pemukul lak.. Hehehe..



There's more but rasenye cukup la untuk tang permainan..

Karang tulis banyak korang tak bace lak.. Hahaha...

Yerp, life mase kanak-kanak sangat seronok.. Bebas je nak main kat mana-mana..

Dulu kalau sape dalam dompet ada rm 50.. budak tue dah dikire kaye..

Kalau budak tue ada komputer.. Ada PS One sekalipun.. Dia dah dikire berada... ( Status budak-budak dulu letak untuk tentukan diorang kaye ke x.. )


Mainan dalam keropok? Jajan? Usah dicakap la.. Aku dulu memang HANTU dengan menatang nie..

And still I can see it flows through time.. Adik kecik aku sekarang gile beli benda-benda tue..

Tora datang lagi la.. Dendang datang lagi la..

Jojo la.. Hahaha.. Belum dikira pelekat Digimon aku kumpul dalam buku hanya semata-mata nak dapatkan PSone.. Alahai.. Bile teringat balik..

Lucu giler..
Kalau kat tempat aku pakai sliper..

Bali jer rumah kena denda.. Sebab balik lewat sangat..

Ada sekali aku balik sampai pukul 7.00 malam.. Kena denda macam-macam..

Kena pukul dengan batang paip la.. Rotan dah lali dah..

Paling ganas.. Tido luar rumah.. Hahaha.. Itu kenangan xleh aku lupe..

But seronok.. Sebab senakal-nakal kita mase kecik..

Ayah dan ibu kita still bersabar..

Sebab diorang tahu.. Itu adalah pengalaman... Bile dia besar nanti..

Dia akan gelak seorang diri dan sedar..


AKU DULU NAKAL RUPERNYE... = D

Sekian jer.. Mekasih bace..

Old Time Are Fun.. Iqbal Hakim..

Ahad, 22 MaY 2011


P/S : What's your childhood memories? Mesti syok kan citernye... Ce citer.. Ce citer.. = P

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...