Tuesday 3 May 2011

Exam Thriller.. Counting Days..

No opening thought for today? Guess not.. Huhuhu..

Assalamualaikum to all dear unquestionable reader...

How are you? Hopefully you are in a good shape.. ( not in triangle or even a square root shape.. thehee.. )

Well, it has been a while since i wrote my last blog.. ( actually it's a few days back i guess.. )

Coming back to my 'love able' college has never been so exciting.. Hahaha....


Cakap Melayu la senang.. Hahaha..

Bila masuk je kolej dah mula dah study week aku.. Gila tak gila..

Prepare tak prepare terpaksa juga aku mempersiapkan diri dengan segala apa ilmu aku ada..

And have to read, revise and make notes.. ( Grr... really hating it.. )

Tapi bila berjumpa balik dengan member aku kat kolej sememangnya seronok...



WHY?

Well, diorang share macam-macam benda.. Banyak benda baru diorang dapat..

Ada dapat awek baru ( WOoT!! WOoT!!.. Bukan aku okeh? )

Ada yang dah ada penampilan dan semangat baru.. Kawan dan kenalan baru..

Angkat nama hospital sendiri.. Cam nie..


Bro A: Hospital aku best sebab doktor semua sempoi.. staff semua okeh...

Bro B: TAK!! Hospital aku lagi best.. Ada doktor lawa.. kemudahan banyak.. prosidur banyak leh buat..

Bro C: AKU PUNYA HOSPITAL BESAR LAGI DARI KORANG...

Bro D: Er.. benda nie nak argue ke?


Muak dah aku dengar.. ( Serius weyh, nak angkat nama hospital nanti-nanti la.. setelkan belajar dulu.. )

Pendek kata semua syok la praktikal.. Ada jugak yang tak syoknye.. tapi biasa la kan..

Adat 'budak praktikal'.. X semua benda ko nak kena seronok.. Hahaha.. ( Terkena gak diri ini.. UmpH.. )



Bebanan bertambah lak bila aku takde notes..

YES! En.IQBAL xder note.. sebab semua note dalam netbook aku yang DAH JUAL.. ( duh! )

Mesti mencabar aku rasa bila nak masuk final exam nie...


Time nie la semua dah buat muka berkerut.. Urat-urat darah nonjol kat kepale masing-masing..

Yang dah tertinggi nak kena kekalkan prestasi.. ( Coz course aku Sem 4 nie la leh beat orang.. pemberat tinggi.. )

Macam aku? Serius xder target.. Kalau boleh nak kekalkan la pointer aku dulu..( Drop sikit la.. )


Macam-macam skill aku tengok budak-budak nie study...

- Ada prefer buat short notes ngan brain-storming idea buat mind map... Ehem.. macam saya

- Ada yang bace bulat bulat slide show lecturer bagi.. hafal satu-satu.. ( ini dah kira genius la kalau dia bener-bener menghafal semua.. )

- Sesetengah suka curik nota member buat belajar.. ( amaran keras: sebab aku dah terkena.. kali nie aku simpan leklok notes aku.. herm.. )

- Bace sebijik-sebijik buku siang malam.. Eh, kate xder? ADA!! but kalau dah macam tue.. xder life la jawabnye.. Huhuhu...

- And lastly ada yang rileks beb.. Selambe sudah jawab exam padahal meniru.. lagi 'pandai'.. sape la ajar ek..

Cakap banyak pun tak guna kan? Sebab peksa nanti minda yang banyak membantu...

Siapa usaha banyak dia dapat kejayaan...

Buat cincai bocai dapat la biase jer..

Yang penting DUIT...

Doa..

Usaha..

Ikhtiar..

Tawakal..


And I'll do my best.. sebab mak ngan abah dah mengharapkan kejayaan anak dia kan..

SO DAD AND MUM.. I'LL SUCCEED!!
Semangat waja datang tetiba.. Hehehe..

That's it.. See Ya!


NErVe.RecKoNiNg.STudEnT

AHMAD.iqbal.HAKIM

written and directed today Tuesday 3rd May 2011..

P/S: Might not be updating blog ( i think.. ) until further noticed... Hehehe...

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...