Monday 30 May 2011

Berkawan Biar Beribu.. Memilih Biar Yang Sekutu...

Assalamualaikum...

Selamat malam saye ucapkan hadirin hadirat sekalian...

Kerana sanggup menghabiskan mase anda jauh dari Facebook mahupun Twitter biarpun seketika (Cewah, ayat starting lawa..)

Semakin aktif jari ini menaip papan keyboard..

Yang nampak semakin hilang abjad (Yeke? Herm.. Beli keyboard baru ar pasnie..)

Bored la aku dok atas katil sekarang...

Tak tahu nak buat ape.. Sembang ngan member aku jap..

Citer pasal pengalaman hidup.. Then I realize..

HA!! Ade pun benda nak di'share' bersama hari nie ( umpama sebijik mentol menyala apabila datangnya buah tangan.. eh, maksud aku buah fikiran )


Today.. PILIH KAWAN.. Choosing the right person to be your bestest friend eva.. ( High 5 All! er.. I dunno what that means..)

Dalam melangkau usia.. Dari remaja ke dewasa...

Dari budak kecik ke dewasa... Dan seterusnya...

Kita tak boleh lari dari berkawan dengan semua orang..

Tak kira kawan rapat ke.. Kawan sebilik ke.. Kawan sekuliah ke.. Mahupun kawan sejamban ( Er.. Ada kowt.. Time 'melabur' ada yang leh ajak bersembang lak.. Isk.. isk... Hahaha.. )

Kawan lah yang banyak merubah diri kita sebenarnya..


Tipu la kalau kate cikgu atau ibu bapa mengubah diri remaja nieh..

Coz as we all know.. Teenager are the most misunderstood group..

Di mana bila-bila jer leh ngamuk.. berontak.. melawan dan memacam lagi...

Dalam hidup seseorang individu.. Kawan yang banyak main peranan..

Kalau yang baik dengan cara baiknya...

Yang jahat dengan kejahatannya.. Kitalah yang mengubahnya...


Aku citer bukan sebab ape.. Aku kawan dengan semua orang... Serius semua aku kawan..

Dari selembut sutera downy ( Lembut dalam pergerakan, pertuturan.. )

Hinggalah seganas-ganas samseng ( Siap ada tatoo lagi tue.. Gerun aku.. )

Yang penting kat sini.. Cara kita bawa diri bila bekerja mahupun belajar..

I remind you.. Jangan Mudah Terpengaruh Dengan Kawan..

Padah jadinya..


Let me told you a story of my friend which from my point of view...

Baik bukan main lagi.. Siap tolong member dalam kesusahan lagi..

But when I realize that he drinks.. And HE IS MALAY..

Aku tergamam.. X tersanggup la aku nak marah mahupun maki..

Cuma aku tanya la kawan diorang.. Apesal member aku tue minum? Tak tahu ke benda tue haram?

Dia lepak ngan kaki minum semua.. Member try.. Ajak dia..

Dia pun nak try gak ar..

Pergh, bukan main senang lagi ko nak satisfy hati member erk? You die I die too ar nie?

ISH.. ISH.. ISH...


Salah konsep berkawan maknanya nie..

Aku nak ingatkan.. Berkawan biarlah beribu.. Berjuta.. Tak kisah..

Asalkan kita tahu bezakan baik dan buruk..

Alhamdulillah la.. Setakat aku sebilik ngan makhluk Allah nie..

Tak terlintas niat aku nak buat benda-benda nieh..

Kuat iman lagi.. InsyaAllah...

Jangan kondem terus member kita tue.. Doakan dia bebanyak...

Agar dia masih ada ruang untuk kembali kepadaNya..

Kalau masuk syurga... Biar masuk sekali kan?

Bukan ke best kalau macam tue? = D


Ahmad.Iqbal.Hakim

Malam Isnin.. 30 Mei 2011..


P/S : Demi masa.. Sesungguhnya manusia di dalam kerugian.. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh.. Dan yang BERPESAN-PESAN DENGAN KEBENARAN.. dan yang BERPESAN-PESAN DENGAN KESABARAN... Amin..

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...