Friday 6 May 2011

Deal With Your Problem Wisely..

A Politician Needs Two Thing To Be Supreme.. Money And Power.. Without It He Would Just Become An Ordinary Person...

Whereas A Human Only Need One Thing.. LOVE To All Living Things And Towards HIM..

That's The Ultimate Fuel To Become Supreme In Everything..

    Words Of Wisdom By Prof Ahmadi Iqbal Hakimun.. A Historian.. = P


Aku Mase Jadi Ketua Tingkatan 4 Kindi..
Pengawas Pusat Sumber 2007..
Assalamualaikum semua.. Hari nie amat cerah nan indah..

Hari yang sesuai untuk saya ber'blogging'... Yerp, sungguh indah ( dah xder idea nak sembang.. )

Let us review things all around us shall we?

Proceed.. ( dah gaya cam peguam bela pulak..



Tommorow I'll attend my final exam.. final exam Semester 4 yang bagi aku dah mula menggerunkan..

Late post tell me that i'm not prepared rite?

Guess what...

Aku x sedia lagi.. ( leh lak mamat nie rileks erk.. )

Serius semua barang nak exam dah ada.. cuma aku x study lagi... susah nak bace buku balik when dah balik praktikal 2 bulan ( aku cakap betul.. dalam tempoh 2 bulan tue langsung x mengadap buku.. )

Esok pulak paper KK3.. kena banyak baca pasal orang sakit mental, penyakit berjangkit dengan penyakit wanita...

Guess dah lame sangat aku tinggalkan exam and pelajaran.. *sigh*


Moving on... Dalam masa seminggu nie aje dah banyak benda berlaku dalam dunia...

Minyak naik harga..

Osama Laden meninggal ( which i would not satisfy with the 'edited' photo of Bin Laden corpse.. dia pakai Adobe Photoshop kowt.. Hahaha.. )

Tan Sri Eskay menafikan Anwar Ibrahim pelaku video TOOT.. (i didn't care much bout it but what i do care is sumpah lakhnat yang dia buat.. BODO la.. Allah lakhnat karang baru tahu..)

Student medic terpaksa tunggu 5 tahun untuk belajar Meds for IPT tempatan ( nie baru bace.. )

And much more.. ( gosh, aku leh gak jadi pembaca berita.. )


With all this thing revolves around me.. Makes me realize that all of us have problem rite?

Cara penyelesaian kita jer berbeza.. Dan ada kalanya masalah itu begitu kecil namun senang sekali digembar-gemburkan..

For example :

Mr A: Erm.. Bawak x assignment yang saya suwoh buat tue...

Student B: Sir, tertinggal la..

Mr A: Takpe.. Nanti afterwards hantar kat saya ok.. petang nie..

Student A: OK..

Student B: Apesal weh?

Student A: Aku x bawak assignment yang encik nak..

Student B: Owh... HEY PEOPLE!! DIA X BAWAK ASSIGNMENT DIA.. SIR, WE MUST PUNISH HIM!!


Or something like that i guess.. ( kejam sungguh member dia tueh.. rase nak sekeh je kepala dia.. )

The point is.. Masalah dunia boleh diatasi dengan cara berbincang.. Berfikir secara nasional dan tidak bertindak secara melulu..

Personal problem la.. Ape la.. Jangan jadi macam sesetengah individu who thought that kalau dia bersumpah..

Setel semua masalah..

ANDA XKAN SELESAIKANNYA.. MENYERABUTKAN LAGI ADA LA...

dan we don't really agree with something that wouldn't seem appropriate..

like our PM sokong tindakan OBAMA bunuh OSAMA..

( which we all know it's a propaganda untuk naikkan nama dia masa election nanti.. )

sedangkan penjenayah pun harus dihakimi..

inikan pula musuh dunia.. Saddam pun dihakimi baru dihukum..

Ingat kita Tuhan nak bunuh terus orang sesuka hati?

Kita hanyalah manusia kowt..


THINK A LOT then DO THE RIGHT THING...

Thank you..


IQBAL HAKIM

Somebody.Who.Is.Believe.In.Peace

Friday.6 May.2011


P/s: Doakan saya supaya bersemangat dan rajin dalam menempuhi exam mendatang.. Hope me for the best result in my finals.. Thanks

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...