Sunday 15 May 2011

Death Does Knockin The Door...

As soon as the sun sets... All of our memories fade away that day..

Except for ones that are truly precious.. Our moment with Allah for sure.. Every moment..

Every day.. towards Him we pray.. InsyaAllah..

Solat Itu Tiang Agama...

Assalamualaikum to all my followers.. Huhuhu.. ( Gedik tak pasal.. )

Pa habaq semua? Harap semua sihat-sihat ja na... Cek sini sakit kepala bila masuk minggu exam..

Huhuhu.. Tambah lagi bila nak start minggu last exam nie..

Sakit kepale bukan main lagi.. ( Rasenye aku migrain kowt.. )


Dah lame x update blog.. Selalunya ada je topik nak ditulis..

Aku rase hari nie xder kowt.. Easy topic jer la.. Sembang pasal hal duniawi seketika..

Di samping updating pasal kengkawan aku di merata tempat..

Things happen recently.. Ada kawan aku yang menghadapi masalah..

Ada yang kemalangan dan macam-macam lagi..


Dugaan Allah nie pelbagai.. Ditimpa kepada kita tak kira senang atau susah..

Kalau yang minat drama swasta nie tahu la dugaan masa susah macam mana..

Hidup miskin.. Kematian ahli keluarga.. Kemusnahan harta benda..

Mengajar kita erti kesabaran yang tinggi..

Ketabahan yang kuat kepadaNya.. Ada seorang sahabat nabi pernah bertanya..

Mengapa orang miskin mudah ke arah kekufuran..

Rasulullah menjawab kerana mereka semakin hilang kepercayaan kepada Allah...

Dugaan Allah bukan mudah untuk ditempuh.. Bukan senang diucap dengan mulut..


Alhamdulillah aku setakat nie dikurniakan badan yang sihat serta minda yang masih boleh membezakan baik dan buruk..

Kita sering kali lalai dengan duniawi..

Itu aku dapat lihat kebelakangan ini... Aku still ingat lagi ape yang khatib Jumaat cerita masa Khutbah Jumaat..

Janganlah kita mengejar keduniaan.. kerana ianya sementara..

Perbanyakkan amalan dan sentiasa ingat MATI.. kerana ia akan jadikan kita hampir kepada ALLAH...


Masa kecil dulu aku amat naif dan takut mati..

Aku gerun bila mendengar saat orang dikafankan dan dimasukkan ke dalam kubur.

Aku takut dengan siksaan alam kubur yang di mana ada ular yang akan membelit mayat.. sehingga patah tulang rusuk..

Sekarang.. perasaan itu sukar diperoleh..

Kerana manusia semakin alpa dengan teknologi.. Semakin menjauh dari diriNya..

Semakin mengasingkan diri dari menghadapNya..

Pernah terfikir tak kita?


AHMAD.IQBAL.HAKIM.

15/5/2011 9.02 malam

P/S : Esok bersempena hari GURU.. SAYA ingin mengucapkan... SELAMAT HARI GURU KE entah berapa puluh dah... hehehe...

SELAMAT HARI GURU.. Tanpa mereka.. Tiadalah kita sebagai orang berguna... Huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...