Tuesday 30 January 2018

Fallen Comrade..

Aku sebenarnya dah nampak dah yang 'beliau' semakin nazak, cuma aku je buat tak heran. Tapi sekarang sememangnya sudah sampai masa. 

Harap beliau boleh bertahan sehingga ke perjuangan terakhir aku iaitu menyiapkan kajian/research aku sampai habis. Hahaha..

Assalamualaikum.. Selamat petang Selasa. Hahaha..

Mesti nak tahu siapakah @ apakah beliau itu? (teruknya Bahasa Melayu aku..)
Beliau adalah laptop aku yang telah berkhidmat lebih 5 tahun dari 2012 sehingga sekarang. 


Encik Aspire V. Hahaa.. Aku dah lama dah tengok yang skru laptop nie dah banyak hilang. Nak switch off pun dah ambil masa lama even though item dalam laptop aku tak banyak.

and now aku dah beli keyboard USB... yup. Looks like another thing went broken which is my keyboard. Ini adalah vital kepada aku sebab aku banyak menaip blog dan mesej dalam Facebook dan Twitter, although you can do it on your mobile phone. Blog yang utamanya.

Aku belajar menaip dengan pantas menggunakan laptop. Laju tak macam dulu. Dulu masa muda tengok gak abjad dekat papan keyboard but now easily I can type one to two paragraph without watching the letters at the keyboard. Bagi aku dah kire 'achievement unlock'. Senang kalau aku buat assignment guna komputer sebab dah biasa menaip.

Laptop aku lak jenis touch screen so nak skrol atas bawah just sentuh kat skrin sahaja. Quite rare actually. Tokei kedai komputer pun kata kalau skrin rosak memang xleh tukar dengan skrin sesentuh lain sebab mahal. Sama ada jual laptop nie dan beli yang baru. Itu sahaja. Or tukar dengan skrin yang 'tak boleh sentuh'.

Aku pun tak pasti sama ada nak jual atau nak repair. Is it worth for me to send to a computer shop and repair it? Or just sell it just like my previous notebook? Herm..

I dunno. Ada nostalgic feeling about this laptop. Aku guna duit pinjaman untuk beli laptop nie. Masa tue betul-betul pendek akal bab masa depan. Tahu boros dan nak berbelanja jer. Now, bila dah lebih 6 tahun aku bekerja, mula ada sentimental value. Mungkin juga aku akan repair.

Sayang nak jual. Sebab laptop nie peneman dari awal kerja sampai sekarang. So, bertahanlah laptop. InsyaAllah selesai perjuangan, aku akan baiki setiap apa yang rosak. Amiin..

Hang in there Aspire V. We can do this!!

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...