Tuesday 6 February 2018

A Nerve Wrecking Week...

Assalamualaikum.

It's February peeps. Meaning that it would be the last month for my studies. Yeay! Mengira detik masa untuk balik kerja setelah 6 bulan menghadap buku, pensyarah dan kolej. Kembali ke alam pekerjaan. Banyak memori pahit dan manis sepanjang aku berada di negeri Jelapang Padi ini. Making new friends and comrades along the way.

Semalam baru lepas selesai bentang HSR aku. Undergo a really harsh comment and nerve-wrecking time waiting, aku bentangkan segala apa yang aku buat. Komentar pedas diberikan oleh penyelaras program aku memandangkan penyelaras sebenar mempunyai urusan di Putrajaya.

Aku banyak habiskan masa stay kat library. Siapkan yang mana patut sebelum print malam nie dan kepilkan sekali dengan borang pemantauan HSR aku. Diorang dah start bincang nak buat majlis perpisahan yang akan dibuat selepas selesai exam 12 Februari nie. Aku follow je apa yang diorang nak buat. It's finally the end of all. So, I should cherish it. Right?

I know that it would be a good bye to someone. Well, it's great to know that person for a while. Hopefully that person will do the best in life. Amin. 

Banyak yang berlaku sepanjang bulan Januari. Kepala aku dah kurang sakit. Cuma serabut dengan semua perkara yang nak diselesaikan dengan segera. Exam lagi, rumah sewa lagi. Haih. Banyak merungut lak aku kat sini. But this is life. Right?

Semalam aku stress dengan pembentangan research aku yang dikatakan tak mencapai apa kehendak penyelaras program aku. Sakit kepala aku. But penyelaras kajian aku pula kata dia suruh teruskan print hasil kajian HSR aku. Edit yang mana patut je. Biar boleh nampak data dan aliran kerja kajian tue. Lega sikit hati bila baca mesej beliau. 


Mengantuk lak nak menaip nie.. Tadi punya la banyak nak cerita. Sekarang blur. Menatap skrin dengan muka serius bak kata member. Sedangkan taip post baru yang memerlukan keringat idea dan muka yang tegang tidak berkerut menyiapkannya.

OK. Done celoteh. Back to work. Thanks for reading.



No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...