Tuesday 13 February 2018

Ending Of A Journey..

" it's done.. all of it..
my research presentation..
my final exam..
my farewell dinner..

it's ended.. dengan jayanya Alhamdulillah.."

Assalamualaikum semua. Apa khabar? Harap berada dalam keadaan sihat walafiat. Currently at library and surfing the net, spending some time updating my latest entry.

Yup, seperti mana mukadimah di atas. Aku telah merdeka dan bebas. Alhamdulillah syukur. Stress pun hilang (obviously my headache too..). And last night was quite okay. The farewell dinner organized smoothly by all the participants. Ia adalah malam untuk release stress dengan nyanyian dan tayangan gambar sepanjang program 6 bulan di kolej dan di tempat praktikal ini.


Honestly banyak benda aku dah belajar especially on Diabetes Mellitus. So, balik dari program nie aku memang aim nak cuba hidup lebih sihat. Healthy living. I don't want to make promise but insyaAllah dalam masa terdekat.

In the meantime, esok aku akan balik ke kampung halaman. Banyak barang yang masih lagi belum dikemas, dilipat dan dimasukkan ke dalam kereta. Alhamdulillah dengan kereta besar jadi sekali angkut semua barang. Which happens to be a lot. Meja saja dah dua. Kecik dan besar. Semua aku bawa balik.

Tidak lupa untuk kemas rumah. I've done some sweeping yesterday, which also includes the infinite amount of spider webs. Hahaha. Ada la sikit sebanyak pembersihan aku dah buat. Nampak kemas dan rapi sebelum balik. Fuh. Tiring too.


What else?

Aku banyak tengok video kat Youtube, sekarang lebih suka dengan Phillip De Franco show di mana dia cerita tentang apa yang berlaku pada hari ini. From his point of view. Then banyak binge tengok series like Kamen Rider Build, The Flash dan The Blacklist. If there are some J-Dramas that really intrigue me, let me know in the comments down below. 


InsyaAllah Mac adalah bulan di mana aku kembali bekerja. Di manakah aku masih belum pasti. Memang ada dengar tentang perpindahan tapi kita tak tahu lagi kat mana. So, i just prepared myself, mentally and also importantly physically.

Man, it's been a while since I type blog like this. Like, using desktop komputer and keyboard with the clicking sound everytime I hit the keyboard. It really does satisfy me. Hahaha..
Kena riki cari desktop komputer nanti bila ada masa. And carry on menaip dengan eager dan passion. Hahaha..


and that is a wrap for today.. about yesterday..

thanks for reading..

adieu..


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...