Monday 19 February 2018

Hujan Raya Cina

It's really weird using a phone to make an update on the blog.. or is it? Rasanya dulu pernah gak update pakai telefon pintar but aku tak boleh nak menaip dengan banyak, dengan sepuasnya sebagai mana aku guna laptop. 

It's because I left my laptop at home and now I'm stuck at the hotel, a bit bored because the Wifi here aren't really fast. Aku lak kena pergi kat ground floor untuk dapat reception yang baik sebab honestly, signal phone kurang dalam bilik.

And you are guessing where am I rite? Hahaha.. 

Well, I'm back in Penang tapi kat Seberang Jaya untuk habiskan hari praktikal aku yang berbaki 4 hari, well.. 3 bila kira hari nie dah berlalu. Until Thursday. It's raining heavily here. Lama dah aku tak tengok hujan. It's been kinda hot for the past 3-4 days. Hari nie hujan rahmat. Bagi sejuk bumi Pulau Pinang. With barakah. 

Lapar? Baru terasa. Mungkin disebabkan hujan. So far ok staying here. Agak murah sebab kongsi ngan member. Around Rm 100 +. Bergantung pada promosi. Nanti aku habis duk aku bagi review pasal hotel aku duk nie. Hokeh?

Selesai sudah semuanya. Aku pun tak lama lagi akan bekerja seperti biasa. I hate to say it but reality kicks in really fast. Campur aduk sebab dah lama tak kerja. Macam aku baru start kerja lepas m.c lama eksiden. Only this time, aku sambung pos basik. 

What is my future plan? To be honest, it's still lingering in my mind. Every day. Bila nak kahwin, bila nak belajar jadi matang (i am not matured enough in making decisions and sacrifices). 

But do I wanna stay like this? Like until the end? Soalan tue yang selalu aku ingatkan pada diri. Diri aku sebenarnya dah lama satisfy dengan apa aku ada. Kena ada perubahan. Something that should impact me. With positive vibes of course.

What do I want other than blessing from Allah and my parents? 

I guess I'll have to find it soon enough. Thanks for reading. 

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...