Friday 9 February 2018

Over-Relaxation Dude..

Assalamualaikum. Hey. Selamat tengah hari atau pagi? Sebab jam aku dah masuk pukul 11.00 am. Still morning right? Apa khabar? Harap semuanya dalam keadaan baik. Sihat dan bersedia untuk mengharungi hari Jumaat dengan penuh indah.

Sollu Ala Nabi. Selawat ke atas junjungan besar Rasulullah.

It's really weird when you wanna type a lot but you can't. Biasa guna keyboard laptop, then all of sudden pakai USB keyboard since keyboard laptop rosak. It's good and bad at the same time. It's bad because banyak button aku xleh nak tekan, had to do it manually by using my mouse clicker. Oh, mouse pad laptop aku pun rosak so dah lama pakai USB mouse.

Especially bila mana kau suka menaip tentang pengalaman, menceritakan sesuatu dan memberi pandangan mengenai isu. Jadi agak kekok. Maka, aku akan cuba untuk membiasakan diri dengan semua item USB nie. Hahaha.. Being blogger is a hobby. A passion for me.

Ruangan untuk berkongsi segalanya but not entirely. Yup.

Well, for today, aku menghadapi mental block. Hari ini aku cuti, sewajibnya aku mula study. Baca mengenai topik yang akan masuk dalam final exam aku Isnin nie. But instead I watch Youtube, melalak dalam Smule, browsing through FB and so on. Kemalasan tue toksah cerita la. Level 50 malasnya. Hahaha..

Or maybe hari nie aku ambil masa untuk rehat sebab dah push diri baca dan jawab soalan semalam. Discussion dengan kawan pun dah buat. Kiranya satu hari nie adalah untuk reward diri sebelum hectic dengan dua hari menghadap buku dan study yang akan datang. Hmmm.. maybe.

Plus rumah sewa aku duduk sekarang sememangnya bersepah dengan barang aku. Scattered around. Dah macam rumah bujang. Oh wait, aku memang bujang. Hahaha..

So, as usual la masuk hari cuti nie ada chores yang dah dibuat dan belum dibuat. Kain baju aku dah settlekan semalam lagi. So tinggal kain nak dilipat, pack dan masuk dalam beg. Buku dan notes yang banyak which need me to stored in nicely. Rumah yang sememangnya kena sapu sebab da bersawang.


InsyaAllah, aku akan bersihkan but slowly. Bukan mendadak terus. Ikut kemampuan. Other than that, I miss family and my home at Sg Siput. Banyak nak kena selesai kat sana since aku maybe moving out. Cuma tak tahu bila. It's been 3 years since I stayed there. Elok juga keluar. And need to do cleaning jugak. Pfft...

Kalau hiring house-keeping ok gak kan? Take note, hire house-keeping untuk kemas rumah. Check.


Doakan aku rajin sikit. Sikit pun xper dari takder untuk mula minat baca buku, mula study because now.. I'm really afraid of this state of my mind right now.. state of over-relaxation. Hahaha..

Moga diberi kekuatan mengadap buku. Fuh..

Thanks for reading..

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...