Tuesday 14 July 2015

Overflowing Happiness

Belakang dah selerak dah. Snap muka innocent.
Like the tittle said, I am happy. Alhamdulillah atas segala nikmat.  And at the same time ashamed of myself. Kenapa? Well, dengan diri uzur, tak berapa baik nie pun Allah masih bagi nikmatNya selepas ujian ujian yang aku hadapi. Satu satu Allah beri kepada aku biarpun kekhilafan aku padaNya sentiasa ada. Sigh.. Because i am weak and unfaithful yet He overflows me with happiness from Him.

Pertamanya, semalam arc bar aku dah dibuang. Alhamdulillah.Sakit bukan main tapi aku dah tekad taknak respon pada sakit. Senyap sepi. Kaki terhenjut tahan sakit. Tisu yang aku pegang dengan tangan kanan aku kepal sampai kebas. Sebab arc bar nie dia akan removed balik besi yang tertanam dalam gusi gigi aku, without bius. The pain? Bayangkan jari kena paku picit, tapi bukan hujung dia je.. keseluruhan tertusuk jari. Ergh..

Dentist nasihatkan aku jangan makan benda keras. Herm.. InsyaAllah. Bukan tak boleh janji, kadang hidangan ada yang keras jugak. Better elak dari makanan keras sebab gigi tak kuat lagi. Aku perasan susunan gigi pun dah lain dah. Depan gigi chipped, kes pasang ETT tiub masa operate. Mungkin senyum tak berapa cantik macam dulu. But then again I thankful. Ada yang mungkin tak bernasib baik seperti aku.

Singgah kejap ke bazaar kat Peringat beli makanan/juadah berbuka. Semua makanan tunjuk jer. Tak sempat masak memandangkan temu janji aku dengan klinik pukul 2 petang. Beli apa patut, dari murtabak raja cheese, ayam kerat dan ayam madu. Nampak sangat nak mentekedarahnye. Macam dah lama tak makan pulak makhluk Allah nie. Tapi aku beli pun sebab adik nak makan jugak. So its fair. Tak beli banyak pun.

Dapat mesej dari pak sedara yang dia balik lepas berbuka nanti. Tambah lagi kegembiraan sebab leh tengok sepupu comel aku. Lama dah tak main dengan dia. Hahaha.. Dalam pukul 4.30 pagi jugak tadi sampai. Alhamdulillah selamat sampai semua. Ramai-ramai dak kecik nie kumpul, abah pulak bagi diorang main bunga api sampai ke Subuh. Bukan main seronok lagi. Sementara yang lain kelam kabut nak sahur sebab dah nak pukul 5.30 pagi. Sahur lewat hari nie. =P

Cherish all the simple things you face or you had in your life, whether it's an obstacle, a miracle or a gifts. You will find it memorable. You felt strong when you overcome it. You felt thankful for the gifts. You felt a little bit guilty and you try your best to give it all towards Him. 


There's no words to express how i feel right now. And i feel that the feeling could be repay only and ONLY if I always pray and thinking of Him, thankful and non stop zikrullah. Doing lots of deeds and avoiding my best from sins and sinner.

Pray for me guys for I am too weak..

To be strong in imaan everytime I type a post, To remind myself that all this is from HIM.

And to remember that we are all slave of HIM. The Most Merciful.

Aamiiin..

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...