Saturday 25 July 2015

Numb Fingers

Another July entry for today. After a while I realize that I might need to do daily entry since i am hype about Aiman Azlan vlog which he does everyday. Inspired by AnwarHadi's entry which much of it involves his life and now he is focusing on writing fiction stories.  Good for them. Me? Still finding a way to keep  my time occupied with things.

Sejak mula diri recover dari sakit nie, masa diluangkan banyak di rumah. Kerja rumah seperti basuh pinggan dan baju, sapu sampah kadang kala aku buat. Tapi masa banyak dihabiskan mengadap dua benda nie. Yang menjadi angker dalam hidup, membazirkan masa sepanjang hari iaitu laptop dan juga telefon.

Beri saja WiFi sememangnya aku akan ralit dengan video, dengan post dan Facebook paling utama. Dengan phone pula aku banyak habiskan masa main game, Whatsapp dan as always.. Twitter. Have you all every thinked that what is the reason we here on this Earth? What if we died when typing or watching a video. Boleh jadi kan?

Dan aku sendiri tahu aku bukanlah kuat mana dalam menahan godaan gadget-gadget ini. Walau dengan dua gadget ini pun, diri boleh khayal dalam alam maya hingga tak sedar waktu berlalu. Dan masa akan hanya dapat dirasai apabila laptop dan phone aku dicas kerana bateri habis. Mula berfikir nak buat apa sementara menunggu alat-alat ini habis cas.

Aku tak ada masalah dengan blog. Bagi aku blog itu perlu tapi ia tak sekerap dengan laman-laman yang aku lawati. Bagi telefon pula, akan ada satu perasaan di mana bila aku buat tak hirau phone, mungkin akan ada call penting dari bos atau kawan tentang perkara penting. Tapi bila tengok balik telefon, tak ada apa. Hanya bergetar mesej Whatsapp masuk. Itu pun bukan benda penting. Kadang share benda ngarut je.

The main point is let us try our best to fulfill the time that we had with lots of pray and also remembrance to Him. Cuba isi masa dengan benda selain laptop dan telefon. This is my self-reminder, as I seldom thinking about it. Sumbang sedikit tenaga dan usaha dalam perkara yang berfaedah. InsyaAllah, it's hard. But it's  for the best. =)

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...