Wednesday 29 July 2015

Cuti Sudah Habis Bro..

Sedap je tido..
Deep breathing. Hold. Let the ideas, the reason came naturally. Don't force it. Breezing through all the points and material.

Yet this entry is again nagging a lot. Hahaha.. dramatic entree..

Assalamualaikum.

Belum mula taip lagi dah menguap, macam mana nak teruskan menaip entry? Azan Isya' berkumandang di kampung halaman. Sedikit panas dan lembab, tipikal cuaca Malaysia khususnya di Kelantan di mana purata hujan meningkat tatkala musim monsun.

Bertemankan kipas dan lampu kalimantang, aku menaip penuh tertib. Walaupun idea dan penyampaian kadang kala tak sampai. Sekali lagi aku menguap, dengan lebih panjang.

Hari ini ada temu janji dengan doktor gigi di hospital. Untuk review balik gigi yang dah dibuang arc-bar. Tiap kali datang ke klinik maksilofasial dan dental, aku jadi takut. Cuak kerana pengalaman sebelum ini memang tidak ada yang boleh dikatakan enak. Sakit, pedih dan sampai kadang kala menangis. Yup, crying like a toddler. Pelbagai terma baru aku belajar dari arc-bar hingga ke IMF, open bite, occlusion.

Sikit sebanyak boleh dikatakan aku dah menjadi junior dentist ( ahaks! )

Doktor yang tengok gigi aku kata gigi dah tak ada apa apa. Tak ada nanah, cuma bengkak di bibir beliau kata ambil masa nak surut. Semua pakar dan doktor keliling aku. Yep, macam macam komentar aku dapat. Itu ini. Tiba tiba ada seorang doktor tanya, "M.C dia kita bagi hari tue sampai bila?"

Dalam hati dah fikir dah. Mesti nak start kerja dah nie. Totally correct. Niatnya nak bagi M.C seminggu je tapi aku minta 2 minggu untuk bersiap diri sebelum kembali bekerja. Dulu beria sangat nak kerja. Dah dapat peluang tak nak pergi. Attach to home probably, common thing. Dengan temu janji dia bagi sebulan dari sekarang, bermakna bulan Ogos nie aku akan mula kembali bekerja. Banyak benda nak dibuat, nak diselesaikan kat rumah.

Mama dan abah tak lama lagi akan menunaikan haji di Mekah. Tarikh pun dah dapat cuma sekarang nie fikir tentang siapa nak jaga adik aku kat rumah. Calon dah ada cuma kalau boleh ada aku senang sikit jaga diorang. Ada pengalaman dah jaga budak budak time mama abah takde. But here's the thing, I'm already working in August.

Jadi M.C confirm tak ada. Harap aku boleh tolong jaga diorang kat rumah. Sekarang, aku kena pandai uruskan waktu dan cuti yang aku ada. Semaksimum mungkin agar mudah aku jaga diorang. InsyaAllah. Maaf la kalau masak memang fail. Kecuali kalau goreng telur. Itu pakar. Hahaha..

Macam-macam dilema dua tiga hari nie. Macam-macam berita kat televisyen. TPM kena lucut jawatan, dapat TPM baru. Dengan masalah luar melibatkan hal tanah. Dengan tak cukup tidurnya. Heh.

Grateful that Allah gives me the opportunity to learn and solve. Watch and consider. Reminding myself that we are all weak. And greedy. Greed for everything.

Tak pernah nak puaskan hati..

Moga Allah melengkapi segala kekurangan dan mencukupkan segala kelemahan. Cukup dengan nikmat kehidupan dunia Dia beri.

Agar kita semai benih amalan untuk akhirat.

Banyak dosa kita. Hmm...

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...