Saturday 3 September 2011

Raya? Saya Tak Terasa La..


Semua nak menembak bintang! Hahaha..

blogger sekarang dah baru erk? dah ada interface baru la..


nampaknye senang la aku nak update post aku... yang dah lama x diupdatekan..

hari nie hari Sabtu.. raya ke-5..

sudah lama tidak membuka profile blogku.. sudah lama tak bertemu follower setia..

hehehe... ( although hampir kesemua post aku tidaklah berapa menarik untuk di baca.. sedih.. = X )


tahun nie raya rumah aku agak biasa jer.. tidak semeriah dulu..

why? mungkin sebab salah satunya aku dah besar panjang ( selalunya every year aku fikirkan begini.. )

dan perasaan nak beraya ke rumah kawan-kawan tidak sesemangat dulu..

mungkin aku sendiri dah rasa hilang semangat 'raya' itu sendiri..


bila zaman kanak-kanak dulu.. meriah bagai tak ingat..

sampaikan raya ke-10 ke-11 tue pun nak beraya lagi.. ( seingat aku la.. )

collect duit raya rumah sorang-sorang.. yang dulu selama nie x pernah nak datang melawat..

bila dah beraya.. bantai masuk jer semua rumah..

( dah name rumah terbuka kan? hahaha.. )

mercun dan duit raya xleh ilang dari memori diri aku.. belajar main mercun..

hidup aku memang xleh lari dari main mercun biarpun benda tue bahaya..

tapi bila fikir balik.. kes-kes tangan putus semua..

sebab mercun diorang bikin sendiri.. so, aku cakap senang jer.. tanggung sendiri le jawabnye.. hehehe..

sebab bila aku start main... aku dah fikirkan dah risiko tueh..

so.. what the heck.. maen jer la.. = D


bace jer blog justkhai.. aku perasan yang ada sesetengah sebab yang dia bagi..

mempengaruhi ketidak berminatan aku beraya tahun nie.. ( ayat xleh blah.. hahaha.. )

antaranya salah satu permainan komputer..

aku balik rumah je dah set mind.. habiskan game Starcraft 2 : Wings Of Liberty..

sememangnya raya aku x terasa.. mata terpaku badan terkaku dan punggung kebas memanjang bila nak habiskan satu mission tue..

dan lagi satu.. social network like Facebook.. everytime aku balik dari menziarahi rumah sedara..

mesti ada jer nak update dalam FB.. bukan aku je..

yang lain pun ada agak..

aku? aku jarang sangat masa raya hari tue.. sibuk men'sibuk'kan diri..


harap next year raya dengan Ramadhan especially aku akan hargainya dengan baik...

menjadikan bulan kesabaran dan bulan kemenangan nie satu peluang..

meningkatkan amalan.. dan meraikan dengan penuh kesederhanaan..

raya tak perlu berlebih-lebihan.. dan janganlah pula berkurang-kurangan..

cukuplah tidak membazir.. kan?

nice to type it.. nice to read it.. thanks!

= D


Assalamualaikum...

IQBAL.HAKIM


next blog : tradisi raya orang bujang.. = D

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...