Friday 16 September 2011

Raya Tak Jadi...? Ape Tak Kena...

Herm.. 1/5 for me..


A Film That Is Worth To Watch For Me.. Is A Film That Have...


A Good Understandable Message In It.. A Strong Yet Tougher Plot To Be Know..

A Good And Well Balance Character That Supports The Story..

And A Really Stunning Camera Aspect Of View..

That's A Perfect Movie For Me.. = D


Assalamualaikum...

Sudah lama aku tak tengok wayang... Last citer kalau tak salah aku...

'Harry Potter And The Deathly Hollow II'. Itu pun sebab member ajak... aku ikut jer la..

So, dari hari memboringkan diri di rumah.. 

Baik aku ikut jer member aku ajak pergi tengok wayang hari nie..


Dan tibalah di GSC East Coast Mall.. Aku pun beratur beli tiket wayang..

Johny English dah habis lak dah.. 'Darn it'..

Yang ada Raya Tak Jadi.. And other malay story... Hantu Bonceng pun ada..

Disebabkan aku minat Johan Raja Lawak dengan Saiful Apek..

Aku tanpa segan silu membeli tiket.. dan tunggu hingga tukang koyak tiket..

Memanggil penonton masuk ke Hall 1...


Review pasal citer nie? Buat kali pertama aku masuk ramai orang dah ada..

Dalam Hall 1.. Tak sabar nak tengok filem lawak nie..

Aku baru perasan... Nie arahan Prof. A.Razak Mohaideen.. ( Sowi kalau silap sebut.. )

Konfem muke dia ada dalam nanti.. And most of his film were just above par je..

Tak la kata meletup ke ape.. Cukup sekadar menambah koleksi filem arahannya..


Rating aku bagi? 1/5 bintang.. Kenape terlalu sikit?

Pertama - Plot cerita yang terumbang-ambing... sekejap mayat hidup.. sekejap merompak

rumah si penyimpan mohor besar.. sekejap.. ada flashback bodoh... serius aku rasa cerita agak 

merepek..


Kedua - Watak pembantu yang amat kurang berkesan dalam citer nie.. Kononnye nak

diceritakan watak antagonis ada penolong 2 ekor yang dunggu dan baghal.. 

Namun dialog boss jahat dan kuncu agak mengikut skrip...
Nampak sangat bila bercakap tue tergagap-gagap.. EPIC FAIL!


Ketiga - Aku nampak terlampau banyak lawak sama diguna pakai oleh pelakon utama.. aku tak 

tak nak citer babak mana.. nanti korang tengok.. korang tahu la..

Keempat - Banyak sangat babak gedik dan scene yang aku rasa kalau tak ada pun lagi bagus.. 
tak la meng'komplikate' kan keadaan citer nie.. ( Banyak sangat scene 'HOT' dalam nie.. )


But citer nie dikukuhkan oleh satu bintang kerana lawak Johan Raja Lawak dan Saiful Apek 

yang agak kelakar dan mencuit hati.. 
Babak di mana Jalaludin Hassan pakai baju bayi.. Dan berlakon sebagai nyah memang aku 

gelak sakan.. Belum lagi termasuk bagaimana Shuib ( Saiful Apek ) dengan Bob ( Johan )

uruskan mayat yang diorang jumpa tue.. Hahaha..

Memang gelak sakan satu panggung wayang tue..

Terutama bila Johan Raja Lawak meniru cara percakapan orang Cina..

Hilarious indeed..


So, overall kalau nak tengok.. Sila la ke panggung berhampiran.. Tapi saya syorkan.. Bila dah 

xder option filem lain nak tengok.. baru la tengok citer nie..

Tak ada niat provoke.. but still.. tak mahu anda rasa rugi bila tengok citer nie...

Aku dapat gak la sikit pengajaran dalam citer nie.. ( Disebabkan bila nak bagi pengajaran jer.. l

lagu background jadi lain.. )

Jadi... Tontonlah citer nie.. And let me know what is your opinion on this movie.. Hihihi...


THANKS FOR READING!!


1 comment:

  1. aku dah konpius nak g tgk ke tak. sebab ko kasi aku konpius..hahahaha..

    ReplyDelete

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...