Monday 29 August 2011

Z... Z.. Z.. Darn It!

ketika semua makhluk ALLAH tidur dalam kesenangan dan segalanya aman..

mereka berehat dan mengumpul tenaga..

aku pulak membazirkan tenaga yang ada untuk awake.. buka FB.. dan chatting..

why? well, sebab saye selalu InsOmNia..


Term nie dah lame digune pakai.. maybe sejak zaman paleolitik lagi ( main hentam je aku.. )

di mana satu keadaan seorang manusia tidak tidur pada waktu malam..

atau erti bahase mudahnye.. susah nak tido..


pelbagai cara anda boleh buat nak bagi tido.. cam

- bacekan buku cerite ke.. ( kisah jack dan kacang soya ke.. si tanggang ke.. )

- kire bebiri yang melompat ( ini memerlukan daya imaginasi tinggi atas sebab kadang kala binatang lain juga akan melompat dari pagar imaginasi anda.. seram.. = X )

- minum susu suam ( tradisional sebenarnya.. tapi jika anda xleh minum susu.. jangan gedik atau terimalah sakit perut berpanjangan keesokkannya.. )

namun kesemua cara ini tidak berkesan..


kebanyakkan yang stay up dan peminum kafein jugak leh jadi InsOmNIa...

so, tak heran la aku masuk dalam group ini.. coz i'm ADDICTED to COFFEE..

tapi banyak pun xboleh gak.. rosak ginjal dengan hepar..


basicly, ape aku nak cakap.. try to get a good rest for those who xpernah lagi mengalami keadaan aku...

sebab bila dah rase same cam aku.. trust me..

esok anda akan 'lena' dengan lamenye.. ( sebab x cukop tidor pagi.. )


or else.. you would ended up messy and awake until all of your energy drain out..

( skali cam bateri lak.. drain power sumer nie.. hahaha.. )

okeh! cukop ar kowt share.. my eyes are tired..

dah habis effect kopi.. nak try tido..

TatA!

2 comments:

  1. saya juga mengalami masalah yg sama. haha.

    ReplyDelete
  2. hihihi.. terubat x masalah tue? saya bila dah letih sangat baru tertido.. = D

    ReplyDelete

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...