Thursday 15 September 2011

Cari Jodoh.. Bukan Main-Main Punya Cerita..

When Someone Is Bored.. You Should Entertain Them.. Keep Them Smiling..

Coz.. When It Comes To A Moment That You Yourself Bored To Death...

That Same Person Will Try Hard Enough To Repay Back All Your Happiness..

Hehehe... ( Sendiri Tak Tahu Ape Tulis.. )
Jodoh Di Tangan Allah...

Assalamualaikum pembuka bicara...

Di kala semua kawan-kawan aku balik ke rumah.. menikmati keseronokan menonton televisyen bersama famili..

Aku lak terperap dalam hostel dengan member-member aku yang tak balik..

Boring terlampau.. Dengan duit keringnye...

Dengan masa terlampau banyak.. ( Ish.. x bersyukur aku nieh.. Allah bagi peluang rehat lama.. )

Senang cerita.. BOSAN!


So, i thought.. why not blog bout it? Hahaha.. ( I know.. it sucks! )

Kita sembang pasal erm.. Pasal ape erk?

Pasal cinta la.. ( Haiseyh.. jiwang lak malam Jumaat nie.. )


Old post aku ada cerita a bit bout my love story.. Cerita lama dan lapuk berabuk dah..

I wanna share about my personal taste on woman..

See.. Most man are really 'crocodile land'.. Hahaha.. ( Alah.. buaye darat da.. )

Bila melihat jer perempuan lalu.. Akan terdengarlah bunyi nyuut.. nyuut.. bunyi tikus..

Ntah dari mana bunyi tetiba aku pun x tahu..

But that's normal..


Dari pengalaman aku sebagai seorang berkromosom XY nie.. Cenderung lelaki adalah untuk berfantasi..

Seriously.. No wonder perempuan susah nak nampak pervert.. Wal-hal lelaki are ABSOLUTELY perverted..

Mereka suka bayangkan benda yang tak boleh terbayang oleh wanita..

So, mereka lebih sukakan fantasi dan angan-angan mengenai wanita..

Lebih lanjut.. sila tanya member lelaki anda ( for woman.. )


Lelaki mudah sangat dibaca oleh wanita.. Namun lelaki sukar memahami wanita..

Ini adalah fakta sebenar.. Kita sememangnya sukar memahami wanita ( kaum ADAM.. )

Entah apa kita buat kadang kala semua tak kena depan mata dia..

Hehehe...


Apa aku dah melalut pasal lelaki nie.. HIHIHI.. OK! Straight to the point bro..

What I want from a girl? Herm.. Aku dah letakkan pra-syarat kepada sesiapa yang aku nak cuba mengurat.. ( pecah rahsie.. hahaha.. )

=PERTAMA=

Mestilah memahami.. ciri ini amatlah penting bagi seorang wanita kerana dia seharusnya memahami lelaki itu sebenar.. benarnya...

For example.. Apabila lelaki tue nak keluar dengan member dia.. hendaklah dia beri peluang.. Dan tidaklah berburuk sangka..

Kalau tak.. masa kahwin nanti amatlah sukar sekali berkomunikasi..


=KEDUA=

Pandai jaga hati mak ayah aku.. INI AMAT PENTING! Kalau dengan mak ayah aku dia pandai jaga hati.. aku tabik spring!

Memang boleh bawak jadi bini.. petua orang lelaki kalau nak kahwin..

Bawak calon atau bakal bini anda ke rumah orang tua anda.. tengok macam mana dia layan..

Tak payah duduk sehari.. Cukup tengok masa jumpa jer..

BENDA PERTAMA ANDA PERLU LIHAT.. Adakah dia memanjang borak jer dengan orang tua anda? JADI DIA X LAYAK!

Adakah dia pergi ke belakang dapur.. buat air untuk mak dan ayah anda? LAYAK SANGAT JADI ISTERI!

Sebab orang yang pandai jaga hati orang tua akan tahu.. bila kita duduk di ruang tamu berbual.. Semestinya lah mereka akan buat air..

Untuk minum.. Nampaklah dia benar-benar menghargai orang tua anda..


Cukup jer la setakat nie.. Ape? Best bace? Hahaha...

Kalau bace sampai habis memang ar best.. Sebab banyak lagi nak share..

But rasenye dah cukup la.. Panjang pun bukan orang bace.. Hahaha..

So, dalam banyak-banyak nie.. Paling penting wanita itu adalah agamanya..

Kerana agamalah kita boleh dibentuk.. Dan keluarga yang tercipta bahagia.. InsyaAllah..

THANKS FOR READING!!


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...