Saturday 5 March 2011

Malas.. Kemalasan.. Paling Malas Di Hari Minggu..

Assalamualaikum....

What's up guys?

It's morning already here in Kg. Biah which is my home.. Saturday..

Last day of vacation ( x nampak macam cuti pun sebenarnya.. )

For me to pack up things...


Esok dah start praktikal di Hospital Tengku Anis ( P.Puteh, Kelantan )

Dan aku amat malas.. semalas malasnya nak berkemas...

Ikut hati? Dah x mau pergi dah praktikal nie.. ( serius giler down.. = S )

Terpaksa membawa hati yang lara nie menuju ke penempatan baru yang aku survey semalam... serba daif.. 

Rasanya kalau masuk Bersamamu pun dah dapat bantuan dah.. ( na'ah... just kidding.. )

Tapi biasa la memula nak start praktikal.. moody sket...

Ada sesetengah kawan aku seronok.. ada setengah komplen x cukop barang kat kawasan asrama...

Well, BRADER.. kitorang lagi best! xder asrama.. puas hati? xder nak mengomel ke ape.. hahaha...

At the end.. ada jugak la resolusi and penyelesaian masalah tue..

You just have to push hard.. pandai cari jalan untuk menyelesaikan masalah tue...

And also.. hardship is always tough.. kalau tempat asrama atau kemudahan kita dapat teruk..

Just be thankful for a lil while.. dari x dapat apa-apa.. kan?

Like Rasulullah told.. always be bersederhana ( sori x tahu bahase inggeris dia ape... )


So, be positive and never complaining...

Coz it's just a waste of your energy and saliva ( am i rite? )

Appreciate things in life..

And thanks Him for everything...

That's it.. Wassalamualaikum...


Saya.Budak.Baru.Bangun.Tido... Ahmad.Iqbal.Hakim


lawa x? mentari pagi di Beris Kubor Besar.. hostel lama..
p/s : bangun je bukak blogspot updated.. hahahaha.. 8.10 a.m 5th March 2011









No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...