Monday 7 March 2011

2nd Day Of Posting... White Sand, Kelantan..

Assalamualaikum...

Lawanyer awan saya tangkap.. Weee...
Hari nie aku menaip dengan Trebuchet.. (jangan dilayan.. xder intro.. ahahaha.. )

So, how's it goin ya'll? Diharap agar anda dapat menjaga kesihatan anda dengan baek... 

Cam biasa la.. Hari-hari aku sihat ( padahal tekak sakit.. )


So, update oh update! Now i'm at White Sand, Kelantan.. ( saja bagi gempak sket.. )

Kenapakah saya di sini? Mengapa? Bagaimana? Bila?

Herm...


Well, untuk anda sekalian makhluk.. aku sekarang berada di P.Puteh untuk menjalani penggambaran...

Eh, tershahul lak...
Praktikal.. Di Hospital Tengku Anis, P.Puteh... Di sini saya akan menjalani praktikal di wad kecemasan selama 2 bulan ( Fuiyoo.. lame tue.. )

Jadi berangkatlah saya bersama seteru-seteru saya di sini..
So, hari nie dah masuk hari kedua aku bekerja di sini ( lebih kurang la.. sebab sama je keje ngan M.A yang dok kat wad kecemasan )

Enviroment yang cukup friendly.. pesakit yang mesra alam ( trust me.. diorang mesra sesangat.. )
Dan LP yang agak sempoi habis.. ( X mau mention nama.. satgi dia feymes.. kikiki.. )

Bila dah didedahkan dengan keadaan di sini... aku mudah faham dan yakin..
Boleh buat prosedur dengan kemas dan teratur ( wal-hal amik glukometer ngan suction kat patient tadi bener-bener menguji keimanan.. hahahah.. )

Kat wad kecemasan la aku di ajar bahawa respon kita terhadap pesakit haruslah pantas, berkesan dan kemas.. dalam segenap aspek..
Sama je dengan pekerjaan lain yang kita buat.. mana-mana pekerjaan sekalipun....

Haruslah dijalankan dengan penuh amanah dan kesabaran...


Dan balasan kepada pekerjaan yang baik dan kemas.. senyuman kepuasan pesakit serta ucapan terima kasih darinya kepada aku...

Pergh, bukan nak kata apa.. nikmat.. sebab kita rasa diri dihargai biarpun cuma check tanda vital dia sekalipun..
 
 
Ini berkat kesabaran dan ketekunan kita dalam melakukan kerja.. dan aku amat menghargai...

dah la tue.. cukop la berceloteh panjang...

x larat dah orang nak baca.. hahahaha...

terima kasey daun keladi.. harap nanti baca lagi okeh! i'll try to keep updating my recent blog.. nak tapis sket.. and nak tambah sket...

TQ and have a nice day ladies and gentleman... = )


Budak.Baru.Berkarya. 

Ahmad.Iqbal.Hakim                        Ditaip habis : 6.49 petang, Hari Isnin, 7 March 2011










 


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...