Monday 29 January 2024

Short Post : Al Fatihah Pak Cik Amir

Assalamualaikum. 

Apa khabar? Alhamdulillah aku dan isteri sihat. Cuaca hari ini cerah dan panas. Kalut sikit nak punch kad hari ini sebab lewat turun. Hahaha.. Hari ini kerja a bit penat, same goes with my wife. Balik ease everything with lagu and rehat-rehat. Cara kami untuk lepas stress kerja. Macam wife aku lak, memang habis masa main Candy Crush. Dah lepas level aku dah pun. 

Macam aku hari nie kerja di kaunter, beri nombor giliran kepada pesakit yang datang. Pada masa yang sama guide mereka ke bilik-bilik berkenaan. Panggil nama pesakit agar datang ke kaunter. So, boleh tahan perit tekak jugak la panggil satu-satu dengan nama masing-masing yang unik. Hahaha..

Semalam aku hadir ke majlis berzikir atau ngatip dalam loghat Kelate arwah suami kepada mak sedara aku iaitu Pak Cik Amir. Beliau rakyat Pakistan, jadi ramai yang hadir di rumah mak sedara aku semalam solat jenazah dan mengiringi jenazah ke van sebelum dihantar ke Pakistan untuk dikebumikan di sana, atas permintaan keluarganya.

Majlis malam itu dihadiri ramai sanak saudara belah ayah aku, sepupu sepapat dan jiran-jiran kampung. Tak banyak memori aku dengan arwah memandangkan dia sibuk menguruskan kedai runcit dan aku jarang jumpa dia atas kesibukan kerja. Dia seorang pak cik yang baik serta taat agama. Selalu nampak solat di masjid dan sentiasa menghadiri majlis agama kalau dia free.

Semoga rohnya berada dalam kalangan orang beriman. Aamiin.

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...