Friday 26 January 2024

Pok Hok Mung..

Assalamualaikum. Hari ini Jumaat, 26 Januari 2023. Hari terakhir aku on call untuk rotation kali ini. 3 hari berturut-turut aku balik lewat sebab sambung kerja kat OT. Dua tiga kali juga wife aku balik sendiri. Biasanya aku pick up lepas balik kerja. Nasib la seminggu jer. Kalau banyak minggu letih juga.

Hari ini spend masa dengan abah mama makan di Kedai Pok Hok di kawasan Tumpat bersama isteri terchenta dan adik hensem aku Habib. Makan nasi berlauk pada pagi Jumaat yang dingin. Cuaca hari ini berangin tapi tak hujan. Kalau ada mentari bersinar lagi cantik sebab tempat makan betul-betul berhadapan Ridel Hotel, seberang Sungai Kelantan.

Makan nasi berlauk dan akhirnya aku dengan isteri ke Aeon dan Lotus untuk beli barang dapur. Masa ini jer boleh spend kat rumah. Aku dapat mesej untuk standby sebab ada kes kecemasan. Last-last tau petang kes tue tunda esok lak. Mungkin budak yang nak dibedah tue lapar dan tak makan lama, so makan lah beliau dan kena puasa balik untuk buat pembedahan esok.

Kalau tak, dah ke Acu Tera dah kami makan celup tepung udang dan sotong. Hehehe.. Tak ada rezqi.
Hari ini isteri aku masa bihun goreng. Sedap. Lama dah tak makan bihun goreng. Dia lagi la. Sebab sibuk waktu kerja sampai tak sempat nak masak. Hehehe..

Itu lah life suami isteri kalau masa cuti. Mostly spend masa kat rumah, keluar beli barang kat bandar and jalan-jalan kalau cuti lama sikit. Mungkin minggu depan ok sikit kot sebab aku dah tak on call. Boleh la nak jalan jauh sikit. Masa bujang aku dulu pun bila on call memang radius 5 km jer aku duk. Tak jalan jauh sebab bila-bila masa jer pesakit boleh call.

Sekarang on call pun tunggu hospital call dulu sebab nak sedia OT room. 

Life alhamdulillah ok. Bersyukur atas segala pemberian Allah beri dan segala ujian yang mendatang. Perlahan bertatih dalam mencari keberkatan dan mengingati akan dosa yang telah dilakukan saban hari sambil berzikir memohon keampunan. 

Everyday.

Btw, wife aku dapat hadiah weh hari nie sempena belated birthday dia dari ibunda tercinta. Aku nak jugak. Hahaha..

Thanks for reading.


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...