Thursday 31 December 2020

Goodbye 2020!

Assalamualaikum. 

How's it goin'? Harapnya semua berada dalam keadaan sihat walafiat hendakNya. Currently kat tempat kerja just chillin' sambil menunggu masa untuk habis shift. Last work for today, and also for this year since esok dah masuk tahun 2021.

Tak terasa vibe of excitement pun of new year. Same as other years I think. But this year is very challenging due to Covid-19. Even now. Like adik aku and his wife and her sis are already balik kampung from Selangor. And need to do test in order to elak dari C-19 merebak (aku prefer shortened it to easily type)

Nak masuk gelombang keberapa i dunno. Dua tiga hari lepas panas dan sometimes hujan in the evening. Work as usual. Bekerja dengan penuh dedikasi dan penuh alert since one of my staff admitted to the hospital due to stomach pain leads to chronic gastritis (ouch!) Plus beliau pregnant. Moga Allah menghapus setiap dosanya dengan setiap sakit yang Allah berikan ini. Aamiin.

I jarang shared my personal things in this post (or am I? hahaha..) but dah lama dah event nie berlaku, so I think i should shared it with all of you.

I'm ENGAGED!! Hahaha..

Alhamdulillah, I engaged with the love of my life. 2 tahun suai kenal. InsyaAllah next year around July aku akan melangsungkan perkahwinan. Buat pada 25 Disember 2020 dalam majlis yang sederhana. 

Dah kena ikat dah bro. Hahaha.. alhamdulillah.

Her name and photo aku kena rahsiakan dahulu la buat masa nie. InsyaAllah bila sampai masa nanti aku akan share. 

Masa pertunangan tue yang dibuat pada waktu selepas solat Jumaat, cuaca time tue amatlah lebat sekali. Aku datang dengan rombongan dalam 3-4 kereta ke rumah tunang and bermulalah event pertunangan (Kah kah.. aku tak tahu nak cerita detail macam mana).

Adat melayu berkunjung lepas tue memperkenalkan diri dan membahasakan diri sebagai wakil kepada sang teruna dan sang dara yang ingin mengikat tali persaudaraan antara dua keluarga. Sambil itu berbincang dan akhirnya tiba waku menyarung cincin antara dara dan teruna dengan ibu bapa dan mertua. 

Yup. That sums it all. Most of the time aku mengangguk tanda faham. Hehehe..

And habis jer event, aku balik solat Asar and drive back to Chiku sebab aku kerja kerja esok. Hahaha.. 

InsyaAllah, doakan yang terbaik buat diri aku dan pasanganku, Cik A,R

Thanks for reading. = )


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...