Monday 1 February 2021

Hari Yang Sejuk

It's already 9:13 am. Hari Sabtu yang indah and sejuk. Hujan renyai-renyai bersama dengan diri yang setakat ini alhamdulillah, masih lagi bernafas dan mensyukuri nikmat Allah.

Working as usual for today. Hujan pun semakin kurang kekerapannya.

Air pun semakin surut terutama kawasan-kawasan berdekatan dengan banjir. Kalau tidak, kawasan jambatan mesti naik air sebab air melimpah ( wow, the explanation.. hahaha.. )

Aku dah masuk pertengahan bulan Januari dah nie. Bekerja until hujung bulan Februari. Surat aku pun dah sampai noting that aku kena masuk lapor diri pada 1 Mac 2021. So, around 6-7 minggu lagi la aku ada kat sini. 

At the same time aku tolong kawan aku dengan isteri dia cari rumah sewa sekitar tempat kerja aku which is quite hard considering kat sini banyak rumah sewa yang mahal. Kalah harga dekat bandar kot. Cekik darah. 

Typing masa waktu kerja for me is a bit relaxing and therapeutic.  Aku tak rushing nak keluarkan idea, biar ada jer benda nak disharekan aku akan taip dengan tenang. Plus, aku memang suka menaip. Memandangkan aku dah taip dengan laju dah nie. Kikiki.. blessed.

Sambil tue aku monitor patient and update apa patut kat komputer aku. Kebanyakkan kerja kat klinik aku da settle. Cuma tinggal charting pesakit and also indent ubat yang biasanya aku buat mingguan untuk diambil whether tomorrow or mana-mana tarikh yang free.

And now back to the drawing board where aku sambung balik menaip setelah membahan Nasi Goreng Tomyam ditemani berita jam 1:30. Hahaha.. Nampaknya SMRP masih lagi tidak diisi, maka marilah kita mengisi data pesakit pula. See? Sibuk kan?

Settle things. Actually aku ada banyak benda nak share but now xder dah idea. Hahahaha..  Susah gak nak fokus menaip isi untuk blog bila aku kerja dan at the same time nak fokus dua tiga benda. Although kerja tak banyak mana pun. 

Thanks for reading? LOL. 



No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...