Monday 12 August 2013

Syawal Groove..


Tema tahun nie ialah Cokelat Comel!
Melaram bagai nak rak.. Hahaha..

Assalamualaikum.. Yep, it's syawal dan dah masuk hari ke-empat...

Kebanyakkan dari sanak-saudara pulang ke kampung dan boleh dikatakan setiap jalan utama jem..

Nasib baik jem tue x disapu dengan roti.. Hahaha.. ( OK, x berapa lawak sangat.. )


Tahun nie raya tak berapa meriah sangat memandangkan my sis tak balik beraya...

Dan ada beberapa sepupu dan sedara tak pulang.. Kena bekerja pada hari raya..

The truth is aku pun kena keje masa raya jugak kalau nak diikutkan...

Tapi disebabkan kerja aku bagi orang buat... aku dapat bercuti lama sikit..

Ok la.. kire berpatutan la.. But of course cuti tahunan aku bakal menyusut..

Hahaha.. ( Mana la aku nak cari cuti lagi.. )


Persiapan raya tue amatlah minimum.. Berjimat cermat..

Baru aku rasa penat sebab tahun nie mengemas rumah aku yang buat.. Daripada kipas siling.. sampai ke lantai.. Semua aku buat..

Yang no. 3 xberapa nak buat memandangkan adik aku nie alergik pada habuk..

Jadi balik je dari Penang, 1st thing aku tengok mengemas rumah..

Boleh la tahan penat.. Sweating sehat.. Tapi hasilnya cukup aku berpuas hati..

Al-maklumlah.. darah pembersih rumah mengalir dari ibu dan ayah.. Hahaha..

Aku terbang tinggi!!

Belum dikira lagi betapa kekoknya aku nak naik flight buat kali pertama..
Malam sebelum naik flight tue pun aku tak kemas sangat...

Cuak? Tak jugak.. Tapi dok fikir la macam mana sampai flight.. Check in.. Masuk kat departure dan berapa lama sebelum departure kena gerak..

Selama nie kalau naik bas senang jer.. Sampai je bas.. Aku letak bag kat tempat simpan bag dan duduk kat seat..

Tunggu bas 'berlepas'.. Ini lain.. Sampai je kat airport, kena check-in..

Then pergi kat balai berlepas.. Beg aku yang besar tue memang diorang hantar sendiri masuk kargo..

Tiket aku pun mahal kot.. RM 334 pergi sahaja.. Tue la iqbal.. Last minit punya beli..

Sampai kat kapal terbang mulut aku ternganga.. Kecik jer Firefly nie..

Seat pun agak sempit la.. Tapi sebelah aku ada dak perempuan.. Manis..

Terpaksa lak jaga kelakuan... Huhuhu..

Berlepas aje.. Sekali lagi aku terlopong... WAAAAHHH!!!!

Best sangat sangat terbang nie.. Aku tengok benda kat bawah kecik jer semua..

Rasa macam berlari ke langit.. Hahaha...

Again aku kena cover keterujaan aku memandangkan sebelah aku nie perempuan..

Takkan nak tunjuk yang aku 1st time naik? Tapi rasanya dia tahu gak kot..

Sebab aku banyak kali snap gambar luar cermin kapal terbang.. Hihihi..


Ramadhan dah meninggalkan aku... Sad actually.. But never fear as aku akan cuba puasa 6 pada bulan Syawal nie..

Ada jugak beberapa plan pada bulan nie yang aku nak buat..

Azam toksah cakap la.. Naik cemuh berazam azam nie.. I didn't want to burden myself with it..

Rather i focus on one thing at a time.. Senang..

Macam hari nie.. Kita baiki dari segi percakapan dengan orang.. Jangan kasar sangat.. Jangan kuat sangat.. Macam-macam lagi la..



Apa-apa pun.... celoteh dah tamat.. Kuih raya dah makan.. Sedara dah lawat... Barang aku dah beli..

Back to reality.. Working time is almost near..

Better make use of my free time.. = )

As salam...


P.S - buat Nursyafiqah Bt Mat Yusoff.. abe doakan kejayaan awak dan moga blog nie dapat mengubat rindu di hati anda.. ok?
Stay strong!

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...