Sunday 7 February 2021

New People And Time To Move On..

Bismillahi rahmani rahim..

Assalamualaikum. Hi! 

Apa khabar? Harapnya berada dalam keadaan sihat walafiat. Alhamdulillah atas kesihatan yang baik serta diri yang masih sedar dan peka dengan kehidupan. Dengan amal ibadah dan dosa diri. 

Ia adalah satu anugerah Allah kepada kita manusia yang ambil tahu tentang perkara-perkara ini. Ada yang masih lagi lalai dan leka dengan dunia. Moga kita tidak terus terjerumus ke dalam lembah kehinaan dan kealpaan.

Alhamdulillah aku pun sihat walafiat, as well as my family, my loved ones and my friends. Moga berada dalam rahmat dan kasih sayang Allah. InsyaAllah. 

Lama dah tak menaip. Aku sibuk dengan kerja, ganti kerja orang di hospital berhampiran (HSIP) disebabkan staf mereka tak cukup disebabkan kuarantin. Duty calls. And at the same time aku sambil-sambil mengajar pengganti aku yang dah lapor diri 17 Januari lepas lagi serba serbi, selok belok berkenaan tugas di unit dialisis.

I know for her mesti blur dan ambil masa nak catch up. InsyaAllah lama kelamaan beliau akan biasa. Semoga terus maju dan berusaha dalam memberi khidmat baik dalam unit ini. Banyak liku cabaran yang akan dihadapi dalam proses membiasakan diri dengan persekitaran baru. Ilmu baru, pengalaman baru.  Ianya mematangkan diri. Proses pembelajaran itu sentiasa ada setiap hari.

Aku pun tak lama dah nak berpindah. Kira-kira dalam 16 hari lagi from now. Mixed feeling tue of course ada. Sayang nak tinggal sebab kerja dia tak memenatkan. Penat menunggu jer la sambil pantau pesakit. But life must go on. Pengalaman baru di tempat baru. ED kembali. Or maybe HD juga di HRPZ2. Who knows kan?

But need to do Post Basic first apa-apa pun. 

Persiapan perkahwinan? Dua tiga hari lepas berbual bersama si dia berkenaan hantaran. Dah boleh da kot slow-slow beli mana yang perlu. Tambah sale lak sekarang, barang ada less harga. Hopefully dapat beli dengan lancar yang mana perlu. Hihihi.. 

Barang aku kat rumah sewa pun belum kemas lagi. Malasnya diri ini Allahu.. Nak mengemas bukan main susah lagi. But dalam minggu nie memang kena bawa la sikit barang untuk letak kat rumah. Yang mana aku tak bawa tue mungkin aku akan jual kat member. Macam peti ais kecik. Untuk orang bujang boleh la nak simpan makanan atau air untuk sejukkan. 

Any how.. life alhamdulillah. Syukur. Self realization dua tiga hari ini disamping hari-hari lawan gejolak nafsu. Moga istiqamah diri ini dalam melakukan kebaikkan dan memperingati diri ini kepada Allah Yang Esa, Yang Maha Berkuasa. Aku beli minyak atar dan counter tasbih untuk self remind diri supaya berselawat sentiasa kepada Rasulullah. Harapnya tak luntur semangat itu.

Aaammiiin.

Thanks for reading.



No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...