Saturday 12 September 2020

Peaceful Raindrops.

Assalamualaikum..

Apa khabar hendaknya? Semoga berada dalam rahmat dan kasih sayang Allah. Aamiin. How was your day? Harapnya baik-baik sahaja. Ada hari baik, ada hari kurang baik. Ada yang dugaannya banyak, godaan dan hasutan syaitannya benar-benar menguji keimanannya. Namun, kembali kita kepada peringatan dan perintah Allah Taála. InsyaAllah. 

Aku struggle, kamu struggle, kita semua struggle untuk menjadi baik dan mencari redha Allah di bumi sementara ini. Yup.

Sementara aku ada masa, kena lak dengan hujan lebat di petang hari.. aku nak update sikit tentang apa aku buat sekarang and what is my plan after this. Tak salah kalau merancang bukan?

So, it is almost in the middle of September. Alhamdulillah kerja tue masih ada tapi tak sebanyak dulu. Boleh da juggle sikit kerja dengan life, although after kerja biasanya aku terperap dalam bilik rumah sewa nie, sama ada rehat atau layan phone sampai Maghrib (so productive.. -_-).

Aku pun duk berdua jer dengan roomate aku yang kerja di klinik. Selalunya kalau balik, bual-bual sikit petang tue then after selesai Maghrib, masing-masing buat hal sendiri. So far ok.

Alhamdulillah.. Staf aku yang cuti bersalin bakal masuk kerja pada bulan nie, maybe around 20-21 September ini. So aku pun a bit hype sebab 3 bulan kerja dua orang and aku dah lama tak merasa cuti hari Sabtu like others. 

Finally aku berpeluang off Saturday. Aku pun dah request cuti Sabtu sebab cadangnya nak pergi ke Perak, just jalan-jalan jumpa kawan dan staf lama aku.

Last aku keluar dari Kelantan rasanya awal tahun nie untuk raikan New Year di Pulau Pinang. So yeah, lama tak jalan. Hahaha..

It's a rough plan but kalau lancar, dalam 24-25 nie aku gerak. Next month pun ke Perak teman my family untuk walimah adik iparnya di Teluk Intan. It's gonna be exciting. InsyaAllah.

At the same time, aku masih dalam mood berjaga-jaga memandangkan kes Covid-19 di Malaysia semakin meningkat terutamanya di Kedah dan Sabah. And Sabah pula dalam perancangan untuk pilihan raya umum. Angka positif tue quite frightening to be honest. Triple digit kot.

Untuk semua, jagalah kesihatan. Pakai penutup muka ketika ditempat sesak. Hand sanitizer itu adalah kewajiban. Isi maklumat setiap kali berada di kawasan premis perniagaan atau mana-mana tempat. Jaga penjarakan sosial dan berjumpa doktor sekiranya ada tanda dan gejala seperti demam, batuk dan lemah badan.

Pesanan penaja. 





No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...