Tuesday 1 September 2020

1 Sept - Series Of Unfortunate Evening..


Assalamualaikum.

Baru perasan yang Blogger ada 'interface' baru. Ringkas dan mudah bagi aku nak edit. 

So yeah, another blog with a minor headache, ditemani dua kipas yang sentiasa bersama tika pa enas dan sejuk.

 Malam nie panas, mungkin nak hujan rasanya. Hari nie kurang bernasib baik sebab banyak benda berlaku selepas aku habis je kerja. Antaranya..

@ Kunci kereta/rumah aku tercicir. Aku ingatkan hilang ke apa. Ada la dalam 10-20 minit mencari kat dalam klinik tapi tak jumpa. Apa kan daya. Last-last aku jumpa ada dekat kerusi tempat menunggu. Duh!

@ Aku makan kat satu kedai nie, order Yong Tau Foo dengan kuah pedas campur manis. Makanannya dah sampai akan tetapi air aku belum. Aku kelaparan dan terus membaham Yong Tau Foo sambil menahan kepedasan. Air masih belum sampai, sehingga aku habis makan. Dek kerana frust menongeng sangat, aku bayar makanan jer memandangkan air belum buat lagi.

Nasib la owner minta maaf. Hahaha.. 

@ Headache until now. Frontal to be exact selepas meneguk air tin Nescafe Original. Nyut nyut sakitnya sehingga sekarang. Haih.

So aku gagahkan jua menaip benda yang berlaku hari ini agar aku boleh recap balik sambil berfikir what went down. Akhirnya conclusion aku dapat, mungkin sebab aku lengah solat Asar hari nie.

Yup. Definitely. 

Allahu.. rasa terkesan gila bila sedar benda nie. 

Actually, aku dah lama sebenarnya nak focus on this particular thing. For me and to all whom read. This is about solat. Aku perasan yang sekarang aku jadi semakin leka dengan kerja sehinggakan aku melambatkan solat. For sometime aku dahulukan kerja dulu lebih dari panggilan Ilahi untuk ke tikar sejadah dan sujud pada Yang Maha Esa.

Jadi semakin sibuk.. semakin kurang masa dengan Allah. Then what do you expect? Doa kita agaknya dimakbulkan tak kalau amalan seharian kita sebegini? 

Mungkin after typing all this, aku boleh mula amalkan untuk berkejaran solat seperti mana staf aku buat ketika setiap kali waktu solat masuk. Nampak macam simple but actually takes time to adjust and adapt to make it important.

Mengutamakan panggilan Allah lebih dari segalanya. 

InsyaAllah.

Doakan sakit kepala saya berkurangan. Maybe because of the caffein. Pfft..

Nite.






1 comment:

  1. Never regret a day in your life. Good days give you happiness and bad days give you experience. —Annoynimous

    ReplyDelete

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...