Monday 14 April 2014

April.. Loafer..

My bro in Japan.. Sendai.. Yoroshikui!
Update adalah perkara yang benar benar basi pada diri aku.. Bukan apa..

Masa yang ada tidak dimanfaatkan sebaiknya.. sebaliknya diisi dengan loafing the net..

Tengok video menarik.. Lucu.. Baca meme atau artikel yang menarik..

Dan macam-macam lagi la sehinggakan aku terlupa untuk update blog..

Mahupun menyiapkan kerja tak tersiap seperti kemas rumah.. basuh baju..

Kemas area klinik..

Masa di'occupied' dengan buka internet tak sudah.. mendownload tak berhenti..

I got tons of movies and video to watch yet i'm eager to download a lot of new videos..

Unhealthy giler.. Hahaha...


Life? Well, it got ups and down.. just today i got my OT.. Alhamdulillah.. and i also got another job..

Changing my old tires with new one.. And struggle with car-jack to lift up the car..

And open all the nuts... Which reminds me.. Lupe, ketat nat nie kedai pasang..

Give up! Hahaha... Maybe esok jumpa sesape untuk buka nat..

And terus pasang tayar baru ( old one might need to be tampal.. there goes me money.. )


2-3 hari aku demam tak berhenti semalam and temperature paling tinggi pernah aku rasa..

39.9 C.. Whoa! Mak aih.. lama dah tak demam.. Sekali kena demam, teruk.. dan blood result was really really bad.. hematocrit aku kurang..

pause jap.. ralit dok tengok tv.. cerita ape ntah.. hahaha..

ok, let me see.. Ah, pasal demam.. well dah berbijik PCM aku amik.. ubat batuk dan jugak ubat selesema.. sampaikan satu tahap memang badan nie tak larat sangat..

Then bro Yusri suggest taken T. Iburpofen.. terbukti berpeluh habih badan..

Ok.. Moral of the story is..

Kita jarang sekali bersyukur menikmati setiap pemberian yang Allah beri.. tak kira sama ada duit, masa terluang mahupun kesihatan...

Biar pun di bibir kita ucapkan Alhamdulillah.. namun belum tentu hati dan diri ini benar benar bersyukur..

Semua boleh cakap aku bersyukur.. namun apa cara kita boleh lakukan untuk menyatakan kesyukuran kita kepadaNya?

Salah satu.. Bersedekah.. InsyaAllah.. rezeki makin bertambah.. Ok.. Dah kuat berceloteh..

Thanks for reading.. = )


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...