Friday 7 September 2012

Figuring Friday : Farewell Grandma..

Selamat Hari Raya ke-20.. tulus ikhlas dari saya.. Iqbal Hakim
' her suffering and determination to live was admirable.. yet she has been chosen by Him to be gone forever in this cruel world.. and peacefully return to Him only.. '

that's all that i can say bout my grandma.. which has passed away on Wednesday 5th September 2012 exactly 18 Syawal 1433 Hijriah..

lama tak update blog kot.. banyak benda terjadi dalam sebulan nie..

- hari raya yang sepatutnya aku update dalam blog.. dan plan untuk buat video ucapan hari raya bagi sohabat-sohabat di perantauan mahupun dalam negara.. memang tak terbuat.. = S

- hari kemerdekaan negara kita yang ke-55 bertemakan.. er, 'Janji Ditepati' yang dicemuh dan dikomen pelbagai pihak.. serta lagu patriotik yang lebih berbau politik.. aku tahun nie langsung takder semangat patriotik nak meraikkan.. mungkin erti merdeka tue dah banyak kali disalah ertikan..

- pemergian arwah nenek aku baru-baru nie.. sedih dan pilu.. now i'm living without both of my grandma and grandpa..

itu baru coretan pendek.. coz every point di atas ada explaination yang aku sendiri malas nak menaip disebabkan kemalasan tahap melampau..

oh yer.. surat offer kerja pun buat mase nie x sampai lagi.. and aku masih lagi menjadi penanam anggur yang semakin over-weight ( seriously nampak agak tidak sihat dan perlu diperbaiki )

isu-isu kat Facebook dan luar negara mahupun negara? banyak sangat sampaikan kalau aku nak sebut satu persatu sekalipun.. bakal mengundang kemarahan mahupun ketidak puasan hati..

aku ambil tahu jugak.. aku nak react dengan cara baik.. mungkin dengan membenci melalui hati?

sebab nak dengan lisan dan perkataan belum tentu aku mampu.. ( diri sendiri nie sama macam manusia lain.. alpa leka )

post nie pun random sangat.. kalau aku x buat rasa x sedap hati.. hahaha.. sebab eager nak update but dah bukak blogger blur balik..

semangat bagai nak rak bile offline.. bile online.. masih lagi mencari ide ( idea ler.. ide indonesia je sebut.. )

hahaha.. ( serius x tahu nak taip ape.. kemencarian idea nie.. )

er.. dah habis kot? tunggu erk... everyday i'll try to update my blog.. dan cube mencari bahan sesuai untuk diletak..

bukan sekadar pengalaman aku jer.. ( tak semua nak bace kan pengalaman je.. nak info gak.. = )




thanks..

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...