Thursday 11 October 2018

Yawning Youth..

It shouldn't take long for me to type about what's happen..

is it?

Assalamualaikum. Apa khabar semua? Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknya. Semoga hari-hari yang mendatang akan menjadi lebih baik, lebih positif dan produktif. Amin.

Yawning non stop today here at work. Sambil menaip post baru untuk bulan Oktober. Yup, September has ended. Miraculously. Nie pun nak masuk pertengahan bulan. Kerja seperti biasa, dengan pesakit dan cabaran setiap hari.

Like for today. Pesakit aku terpaksa balik awal sebab tempat cucuk untuk dialisis bengkak masa run mesin. Terpaksa balik awal dan datang untuk dialisis balik hari Sabtu. Hopefully bengkak kat lengan beliau akan surut selepas demah dengan ais. And I learnt a lot today.

This month has been hectic with work and traveling. Selesaikan banyak urusan di samping kenal ramai orang baru. The perk of being single is that your mom and dad, even your friend want to introduce you to someone. Dari pelbagai jenis pekerjaan, dari cikgu ke polis, jururawat mahu pun yang kerja kat farmasi.

Starting a conversation to someone new isn't really my favorite thing to do. Ada yang aku tolak dengan elok dan ada yang aku berkawan sampai sekarang. But berkawan pun tak boleh lama as berkawan adalah taaruf sementara untuk ke gerbang perkahwinan. So, it shouldn't take time.

Bulan September sahaja aku ada tiga calon. 2 dari kawan dan satu dari my lovely mom. Dari negeri sendiri ada, negeri luar pun ada. So, i just befriend with 2 of them while the third one wasn't really into me i guess, judging by the non-response i get after i texted her. Done.
I didn't want to get into detail. InsyaAllah bila dah ok, betul serasi then I can tell. For now, it is still in progress.

I am fasting today. Berharap sangat dapat bertahan sampai Maghrib nie. But sis asked me to meet her today at Krai this afternoon. Jadi, open fast la jawabnya. Hahaha.. Xper, yang penting effort ada.
Yawning again. Better stop. Hahaha..

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...