Thursday 14 June 2018

Selamat Tinggal Ramadhan..

Assalamualaikum. Selamat petang. Jam menunjukkan 4.34 pm. Hari Khamis, 29 Ramadhan 1439 H dan 14 Jun 2018. Hari terakhir berpuasa bagi umat Islam di seluruh dunia. Ramadhan pergi berlalu meninggalkan kita. Adakah aku beroleh manfaat dan hikmah dari Ramadhan tahun ini? Adakah perubahan pada Ramadhan ini dapat aku lanjutkan hingga ke bulan-bulan berikutnya?

Aku pun tidak pasti. Yang pastinya iman aku sememangnya rapuh serapuhnya pada bulan ini. Seharusnya aku mempertingkatkan ibadah pada bulan maghfirah ini. Namun apa yang aku beroleh adalah penat dan lapar serta turunnya berat badan.

Sesungguhnya terasa diri ini teramat teruk. Allah sahaja tahu betapa kurangnya aku mempertingkatkan ibadah kepadaNya.

Moga aku diberi kesempatan lagi untuk memperbaiki diri dan meningkatkan keimanan aku bukan sahaja di bulan Ramadhan, malah setiap detik dan saat aku bernafas, selagi mana diri masih menghirup udara pemberian Allah.

Aku sentiasa berusaha. Doakan istiqamah anak muda ini. Amin.
Selamat tinggal Ramadhan yang ku kasihi dan cintai. Semoga bertemu atas keizinan Ilahi.


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...