Saturday 6 August 2016

Menunggu Detik Cinta..

Bismillahi rahmani rahim..

I steal some time today to spend most of it here. For my new post. Sudah masuk bulan Ogos dan Zulkaedah. Lots of things happen and I don't know where to begin.

1st thing is about my perspective on love and the commitment on finding the one. Balik je dari kampung aku cerita kat mama pasal sahabat mak saudara aku, junior dia masa kerja yang telah kehilangan ibu dan ayah. Mama baru tahu dan ambil keputusan untuk melawat dia nanti bila dia balik kampung.

Aku yang kebetulan ada kat sana menceritakan perihal jodoh dan komitmen. Tidak dipaksa diri ini sama sekali untuk menerima tapi aku cakap, berikan masa. Berkawan dan kenal rapat gadis yang telah mak aku lihat sendiri, bersembang. Beliau berkenan sangatlah kalau gadis ini dijadikan sebagai suri penyeri rumah tanggaku. Hahaha..

Aku? Allah sahaja tahu. Bukan menidak dan bukan juga mengiyakan. Sebab selalunya aku yang cerita kat mama pasal gadis-gadis yang aku berkawan. Kali ini mama pula bercerita gadis yang dia berkenan. Tiada dilema diri ini cuma aku menung seketika. Allah telah beri jalan untukku dan aku harus memberi kata putus.

InsyaAllah. Pupuk diri ini untuk menerima jodoh pemberian Allah. Dalam pada masa yang sama berkawan dengan yang lain. Bukan hanya fokus pada seorang. Kerana komitmen dan rasa kasih sayang itu tidak harus dipaksa. Biarkan ia hadir sendiri tatkala diri benar-benar Allah katakan, anta bersedia. Anta menerima suri hidup untuk dunia dan akhirah.

Sama-sama dalam mencari redha Allah di samping memperbaiki kelemahan dan kekurangan diri.
Sebab diri ini juga sudah tak terurus. Hehehe.. Tapi bukan dalam masa terdekat. Tidak sekarang. Biar hati itu berdetik sendiri oleh ketentuan Allah. Hanya Allah yang mampu menentukan jodoh pertemuan dan cinta itu sendiri.

Kerana Allah sendiri tahu hambaNya belum cukup cinta padaNya..

Amin Ya Allah. 

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...