Wednesday 9 December 2015

Wordful Wednesday - Blues 12 Jam


As the title said, this post might bored you. So, you have been warned! Hahaha..

Spending my free time typing all the things that had coming upon me for the past days. Recently my boss set up  our holidays for the upcoming weeks. Much holidays well spends, little effort in making OT's since financial account is closed for end year. Lots of OT's but most of it would be claim on off days and hours. Meaning that easily i can get a free 1 day off without using my yearly off.

Patient's flow for today is quite good. But i easily bored and tired. Yawning for a couple of hours. My lunch breaks was late. Hahaha.. My stomach is bloated from easily-changing working and eating hours.So you can expect the digestion itself isn't good. Sometimes patient come continously without breaks and sometimes not.

Fuh, tue dia English aku. Punya la penat nak menaip pasal kerja hari nie. Tapi sememangnya semua yang ditaip di atas itu benar-sebenar-benarnya. Ramai pesakit dan berterusan. Angka caller aku tadi pun dah masuk 42. Boleh bayangkan dari pukul 10 pagi sampai jam sekarang aku duk check pesakit. But let's be honest, aku kena bersyukur. Ada klinik yang pesakit ratenya mungkin lebih dari aku. Tak terlayan setiap simptom pesakit. Melainkan kalau dia ada dua orang MA. That's something.

Plan macam-macam dengan kawan karib aku nak travel dalam bulan nie. Planning meticulously, aiming tempat mana nak pergi dan estimation masa, tenaga, wang dan effort. Moga menjadilah yer. Dalam dua tiga hari nie aku cuti dan kerja. Waktu jam pun dah berpinau-pinau. Kadang tidur awal, kadang tidur lewat. Tapi aku cuba usahakan untuk tidur awal, walaupun ends up aku tido lewat dan letih.

Solat alhamdulillah. Berjemaah bila ada peluang. Bila malas memang jaga betul solat kat rumah. Self reminder everyday. Naik turun iman nie toksah cakap la. Kadang-kala tinggi kadang kala rendah. Usaha sedaya mungkin untuk istiqamah dalam amal. Juga untuk sabar. Darah muda nie cepat sangat marah, pra-sangka buruk etc etc. So, aku kerja la nie banyak pakai mask. Senyap-senyap dalam boleh zikir, hide away facial yang kadang tak senang dengan mask. Allah je tau perit sabar tue. =)

Dalam 12 jam, macam-macam benda terjadi. Pelbagai perkara berlaku. Ngantuk ada, letih pun ada. Kadang seronok, mostly tiring la. But who's me to questioning. Siapalah aku nak mengeluh? Allah dah beri rezqi aku melalui kerja ini. Aku sendiri tak bersyukur. Astaghfirullah. Kesedaran harus mengatasi kelemahan diri.

Ok.  Back to work!

P/S : baca balik post-post lama membuatkan aku gelak sorang-sorang memandangkan post aku masa umur 21 amatlah keanak-anakan, tiada perancangan dan lebih kepada hiburan diri. Masa banyak sangat spend dengan blogging. Well, time flies. So does my age.

Hopefully well-spent towards barakah of living. Beribadah untuk Allah.

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...