Sunday 20 December 2015

Cuti-Cuti Familia Disemberia..

Mind-set nak buat post baru di awal pagi. Let it flow freely in words and expression. Walau kadang kala isinya tak ada. Haha.. Good morning and a very good Sunday to all.

Kerja 12 jam untuk hari kedua setelah 3 hari bercuti. Again, mind-set kena kental. 12 jam kot. Macam-macam jenis orang aku akan jumpa hari nie. Staf yang kerja sekali pun main peranan. Sempoi dan sentiasa ceria dalam tugas. Takdelah aku duduk masam mencuka. Hahaha..

Rumah sunyi lepas mama dan adik-adik semua balik kampung. 4 hari bercuti, melawat abangnya yang kerja di Sungai Siput nan indah nie. Nak merasa jalan-jalan Perak, pergi tempat menarik dan sambil erat hubungan silaturahim. Abah kat kampung, sibuk dengan kerja. Anaknya faham, banyak juga kerja yang nak kena siapkan. Barang elektrik banyak yang nak kena baiki. On time lak tue. Hehe..

Cuaca yang panas serta planning yang sempoi membuatkan cuti 3 hari aku ambil adalah setakat ini yang terbaik dalam mana-mana trip sebelum nie. Nak penuhi la impian adik-adik dengan Mama nak pergi Lost World of Tambun, pastu yang lainnya nak merasa masuk panggung wayang. Hari kedua lak tengok wayang tayangan pagi Star Wars : The Force Awaken. Memang aku nak tengok pun. So, it's killing two bird with one stone aite? Hahaha..

Kereta mama breakdown, rosak kat bahagian tayar masa trip ke Lost World. Hantar kereta repair kat kedai baiki kereta dekat dengan klinik aku. Hari kedua tue pakai kereta aku untuk pergi tengok wayang. Rapat bawah kereta dengan bonggol bila aku bawak. Nampak tak betapa ramainya adik-adik aku? Haha.. Happy kot jalan ramai-ramai.

3rd day was really special. Lepas je solat Jumaat, dengan unexpected journey bertolak dari rumah ke Lumut ikut jalan lama. Try kereta Mama yang dah direpair. Puas hati. Berjalan la kami ke Lumut. Tempat di mana banyak kenangan mama dan abah, kenangan aku masa zaman sekolah rendah dan menengah. Dah lain dah sekarang, tak macam dulu. Pesat membangun.

Mama pun kebetulan kata nak jumpa kawan sekolah dia kat area Lumut, dengan gerai makan berdekaran dengan stesen bas. Tempat aku selalu beli tiket bas bila nak balik Ipoh dari base Lumut. Makan bersama-sama dan balik pun agak lewat. Solat Maghrib di masjid area Manjung. Terus shoot balik. Sampai dalam pukul 10.00 malam. Badan letih da esok nak keje lak. Hahaha..

Esoknya diorang balik kampung dalam pukul 8.35 am. Bunyi bising gaduh diorang, bunyi ketuk senduk, sodek dan kuali dah tak ada. Kembali sepi rumah macam dulu.

Haish.. Kena berumah nie.. Hahaha...

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...