Sunday 1 November 2015

Noh-Vrem-Brrr

It's November!



It's also rainy season. Cozy in bed, blankets and night breeze. If only my tinnitus weren't as loud as it were today. Sebelah telinga aku pakai headphone, untuk kurangkan bunyi dering.  Nak fokus menaip nie. Banyak nak cover. Hehe.


1st of all mak dengan ayah aku dah pulang dari haji. Alhamdulillah mereka selamat sampai dalam 17 Oktober 2015, tiba di lapangan terbang dalam pukul 7.30 malam. Nasib baik la Maghrib awal, tapi bersesak juga la dengan orang lain yang juga menunggu jemaah haji sampai. Sampai je mama pakai purdah, abah dengan muka gembira tengok kami menunggu kat luar. Ramai. Memang ramai orang masa tue.

Banyak juga ole-ole mereka bawa balik. Kurma dan kacang, air zam-zam, tasbih dan minyak atar/wangi. Berjumpa dengan sanak-saudara yang dah lama tak ketemu. Sememangnya dah lama mama dengan abah di sana. Menceritakan pelbagai pengalaman manis pahit mereka di sana. Aku pun dengar dengan seronok apa yang mama abah ceritakan. Dari saat menara jatuh ke rempuhan di Mina, alhamdulillah mereka selamat.




Hari nie kawan sekerja aku, Asyran bergelar seorang bapa dengan lahirnya anak perempuan pada pagi hari Ahad ( hari ini.. ) Excited weh bila dah jadi ayah nie. Post gambar tangan kat FB, ramai yang ucap tahniah termasuk aku. Moga anak menjadi anak yang solehah dan taat ibu bapanya. 


22 Oktober yang lalu genaplah 3 tahun aku bekerja sebagai seorang PPP. Banyak liku liku kehidupan, suka duka. Dari mula-mula interview dengan kelam kabutnya, selekeh dan serabai. Masuk kolej yang begitu mencabar dari lokasi dan tempat tinggal serta pengajiannya hinggalah ke kerja.

Mula lapor diri PPW di Pulau Pinang, 1st time duduk rumah sewa dengan kawan-kawan, 1st paycheck dan 1st time ambil motor. Sememangnya banyak pengalaman yang sukar dilupakan. Penang banyak kenangan manis.

Sedar tak sedar dah 3 tahun dah kerja. Apa yang aku nak capai dalam jangka masa akan datang? Belum ada secara terperinci tapi aku fikir nak ambil post-basic. Kardiologi. InsyaAllah, 6 November nie dah buka peluang untuk ambil post basic. Aku akan cuba apply.

Doakan aku. Aamiin. 

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...