Monday 7 September 2015

I'm A Loner

Di Gua Tsur
Kesunyian. It's been a while since I felt this. Dulu masa cuti tiga bulan, berehat lepas kemalangan.. aku banyak habis masa kat rumah. Bunyi adik-adik pasang televisyen, tengok kartun sambil gelak benar benar suatu suasana yang aku tak akan merasa masa duk sorang sorang kat sini. Yes, terkadang sunyi time cuti memang aku takkan pergi mana-mana. Habiskan masa cuti ke KSM, berbual dengan staf. Kalau tak, aku tidur jer.

Mama dan abah selamat dah sampai Makkah. Melawat Jabal Rahmah, Padang Arafah dan Gua Tsur. Beruntung mereka kat sana. Boleh habiskan masa kat sana beribadah dan berdoa. Moga abah dan mama beroleh haji mabrur. Adik-adikku semua ada yang tengah praktikal, berjaga malam bertugas pantau pesakit ( Ika ) dan selebihnya di asrama ( Kak Teh ). Lelaki kebanyakkannya duk kat rumah dan dikepalai oleh abangnye, Luqman Hakim. Hehehe..

Mesej kat whatsapp tadi kata dua-dua adik demam. Aku doa agar kesihatan mereka semakin baik. Semakin sihat untuk terus belajar. Kena biasakan diri mama dan abah takder. Kesian semestinya ada memandangkan aku ada yang paling kecik sekali, baru berusia 5 tahun. Harap dia kuat semangat dan tak selalu sedih. Manja sikit yang paling kecil nie. Hehehe.. Tapi dari mesej tadi pun diberitahu yang mereka semakin sihat. Alhamdulillah.

Esok ada sehari lagi cuti. Dua hari cuti setelah kerja straight 12 jam dari Sabtu dan Ahad. Kena berjimat sikit duit, tak boleh spending sembrono macam dulu. Fast food is a no-no. Aku pun dah beli makanan untuk bekal seminggu. Pagi aku cuba makan benda ringan. Tak boleh berat-berat macam biasa. Nasi pun harap sekali sehari. Tapi hari nie dua kali sebab klinik ada makan-makan. Tak boleh la tolak kalau dah orang offer. Hehehe..

Masa lapang aku ada aku habiskan tengok Legal High, drama Jepun pasal peguam. Pada pandangan aku, peguam nie umpama berdiri atas tali, di kanannya syurga dan di kirinya neraka. Kenapa? Mereka ada yang bela orang yang tak bersalah dan kadang kala bela orang yang bersalah. Kerja mereka adalah mempertahankan client setelah dibayar untuk menang dalam mahkamah. Sedikit sebanyak aku tahu pasal hal mahkamah, pasal pembayaran ( settlement ) dan undang-undang. Slightly je la..

Kerap sakit perut sekarang. Mungkin kena kurangkan kaffein..

Aku memang caffein-holic.. Ijo Des. ( That's it. )

Tata..

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...