Saturday 8 August 2015

Typical Me..

Tukang habis bateri hanset..
Sengaja aku biar tajuk kosong, biar tanpa diisi. Terlalu banyak nak dicerita tapi takut tak dapat disampaikan semuanya. Tiap kali ayat disusun sampai penuh perenggan, aku jadi kurang bersemangat nak menceritakan segala yang diidam.

Terbantut perkataan ditaip tak dapat diungkap. Hahaha.. puitis lak malam-malam nie. Malam Sabtu. Malam kekalahan Kelantan kepada Terengganu di laman sendiri dengan 1-2.

Barang-barang aku belum kemas. Beg terbuka, barang berselerak. Barang yang aku bawa dari rumah sewa pun banyak. Ada toto, beg-beg dan kain baju. Leceh nak melipat. Tapi itulah lumrah bercuti lama.

Bila dah lama bercuti, nak kembali bekerja punyalah liat. Mengalahkan kerbau yang sentiasa berkubang di lumpur, tidak berganjak untuk balik ke kandang setelah ditarik oleh pemiliknya. Ya, kemalasan itu adalah aku. Heh.

Cuaca hari ini paginya panas, kain disidai kering dan pinggan mangkuk dicuci. Another sunny day yang akhirnya petang mendung ribut dan hujan membasahi bumi Kelantan. Kerap hujan di petang hari pada kebelakangan ini. Aku sukakannya. Pluviophile, orang yang merasa tenang apabila hujan turun. Entah kenapa, aku memang suka. Sejuk, nyaman dan tenang. Bukan bermaksud tidur selesa. Tapi keadaan itu benar benar selesakan aku.

Adik perempuan balik esok dari Bali, Indonesia. Setelah berperang dengan praktikel day, akhirnya ada juga masa untuk balik. Lepas rindu katakan. Lama tak jumpa mama abah. Katanya dah beli baju. Siap tunjuk kat aku. BALI. Ada lagi satu collectionku. Hahaha..

Dia suruh abang kesayangannya solat hajat moga airport Bali tak tutup ( Denpasar ) sebab sekarang aktiviti gunung berapi adalah aktif, jadi debu lava menghalang @ menyukarkan penerbangan. Will do sis. Will do..

4-5 hari nie aku layan drama How I Met Your Mother. Start dari Season 1. Roda kehidupan dalam percintaan. Tapi sekadar hiburan memandangkan kalau kita tengok dari aspek pergaulan bebas, memang banyak buruknya.

 Budaya Barat. Aku layan pun cuma nak isi masa lapang kat rumah. Padahal kalau nak diikutkan boleh je buat benda lain macam baca al-Quran, baca buku, tengok tv ( uih.. healthy ek? ). Just tipikal Iqbal. Benda tak berfaedah juga dia minat buat.

Jadi dalam idea aku tadi cadangnya nak buat list apa aku nak buat bila sampai Perak nanti, well bila sampai Sungai Siput a.k.a tempat kerja. Tapi memandangkan karangan Bahasa Melayu aku nie dah panjang, aku akan fikirkan kemudian. Yahahha...

Thanks for reading and keep up to date.. =D

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...