Tuesday 6 December 2011

Seteguk Rootbeer.. Sejernih Fikiran..

Assalamualaikum.. Sudah lame aku tak blog.. Update blog amatlah kurang sekarang..


Dan aku takkan cakap pasal sebab aku tak post.. Sebab recent post pun mungkin korang dah bace..


Aku ber'blog' pun tak mengharapkan follower yang ramai..


Atau nak buat ayat terlampau 'obses' nakkan follower.. Sebab kita tahu..


Blog adakalanya untuk personal thing.. Dan kalau ada benda nak di'share'kan..


Aku share bersama..




Lepak dengan member kat kedai makan ber'wi-fi' sekarang.. Aku nampak ada ruang masa sesuai..


So, aku pun citer la sedikit sebanyak tentang aku sekarang..


Praktikal kembali di Kecemasan Dan Trauma HTA ( Hospital Tanah Merah )


Aku xnak cerita banyak sebab kalau tengok post lama aku dah ada tulis pasal kecemasan..


Jika anda memang suka bace blog saya.. Hahaha.. = D ( Promote diri sendiri.. )




Nak citer pasal life la senang siket.. Kehidupan seorang student sebenarnya amat menyeronokkan..


Bila dikenang kembali sekolah menengah.. mahupun zaman anda belajar di universiti..


Banyak kenangan dan memori bersama kawan tak kira anda spend masa kat mana-mana pun..


Macam aku la sekarang.. Kalau ada masa lapang sikit..


Jalan-jalan dengan kawan.. Masa nie la nak kenal kawan kita macam mana..


Pengalaman bersiar-siar ke air terjun ke.. pergi bandar ke..




Kebanyakkan member-member aku ( mostly yang muda.. ) tak sabar-sabar nak habis belajar..


Bagi diorang.. Belajar tue bosan.. Memboringkan.. Meletihkan dan macam-macam lagi..


Aku yang dah umur 21 tahun merasakan statement itu amatlah kanak-kanak sekali ( childish )


Sebab bila ko dah habis zaman belajar ko dan bekerja..


Responsibility amatlah berat dan tiada life.. Serius aku cakap..


Kebanyakkan member aku yang dah bekerja cakap seronok lagi zaman belajar dari zaman kerja..


Manusia kan.. Bila masanya dia berpuas hati..


Tapi buat kali nie aku bersetuju.. Sebab bila kita dah komited dengan kerja..


Masa meluangkan masa mahupun bercuti semakin sukar diperoleh..


Itu belum dikira jika ko dah berkahwin.. Dah ada anak.. Komitmen dengan anak lagi..


Dengan kerjaya lagi..




Niat aku cerita bukan nak menyuruh anda tak berkahwin ataupun tidak bekerja..


But hargailah masa anda di pengajian tinggi..


Bebanan assignment dan juga homework adalah halangan sementara..


Keseronokan anda belajar bersama kengkawan.. Manis pahit berjaga masa belajar.. Exam..


Bercinta masa sekolah hanyalah sekali..


Jangan persiakan.. Ini tidak.. Tak sabar-sabar nak bekerja.. Belum tentu anda dapat jumpa kawan anda balik..


Aku faham sebab aku pernah kehilangan dua kawan baik aku.. Aku tahu sangat-sangat..


Rasa menyesal tak dapat jumpa..


So.. Appreciate Every Life You Spend At College.. Ianya lebih berharga dari wang atau emas.. = D

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...