Thursday 10 November 2011

Gubra Dengan Tayar Empat..

Assalamualaikum..

Anda mesti tertanya tanya mengapa tajuk post saya begini? Hahaha.. well, it has been a long time for me..

To drive a car.. As i already have a driver's license..

Yup people.. Saya adalah seorang pemegang lesen kereta kompetant or in this awkwardly short form...

a C-driver's license.. ( Langsung tak berbangga dengan pencapaian ni.. LOL )


Aku memang cuak sikit bawak kereta nie.. Salah satunya sebab aku lebih gemar travel dengan motor..

Memng seronok men'cilok' sana sini.. Kalau jam kat jalan sekali pun aku mudah masuk lorong-lorong kereta..

Dan.. aku suka bawak laju ( adik-adik baca.. jangan tiru ape abang nie buat.. MARABAHAYA! )

Then, masa lepas SPM jer.. member lain dah mula cari part-time job..

Aku lak habiskan 3 bulan sebelum masuk matrik BELAJAR KERETA..

Naik tepu belajar bawak keter jer.. Motor memang aku x kisah sebab

dari form 3 lagi aku pandai bawak.. ( Again, kalau adik-adik nak

bawak jugak.. tunggu umur 16 tahun.. hihihi.. jangan jadi macam

saya.. )


Ada sebab kenapa aku x berkenan sangat bawak kereta.. Bukan sebab

letih lepas bawak kenderaan nie...

Sebab aku tahu.. Naik bas pun leh kebas punggung.. Apatah lagi

motor.. Sakit pinggang bila bawak lama..

Disebabkan ada dua kawan rapat aku meninggal disebabkan kemalangan

jalan-raya..

Tak perlu la mention nama diorang sini.. Tapi dua-dua masuk paper..

Langgar pokok..

Awal-awal lagi Allah panggil dia.. so, takdir dari Dia juga kan..

But since then, i become afraid of driving a car.. Benci sekali

dengan gear manual..

Nak seimbang clutch la.. Sekali dengan brek.. Nak accelerate...


Mak ayah nie lebih kenal kita sebenarnya.. So, they bought a nice

affordable car..

Which had an auto gear for me.. Nak bagi senang sikit kalau keluar mana-mana..

And now.. Boleh kata aku jadi makin berani bawak kereta kat mana-mana pun..

But the moral story is that jangan jadikan pengalaman serta memori lepas..

Menghalang kita dari mengecapi apa yang kita idamkan ( Herm.. berat sangat moral story aku nie.. )

Secara simplenye.. Beranikan diri dalam lakukan apa sahaja..


KECUALI MAKSIAT.. Tau? Hehehehe..

Thanks for lending your eyes reading this piece of experience.. Mekasih!

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...