Sunday 21 April 2019

Selamat Menyambut Nisfu Sya'ban.

Bismillahi rahmani rahim.. It's 21 April 2019. Around 3:40 pm. Just me chill in my work place waiting for punch my card out. With a new laptop of course! Hahahaha..

Assalamualaikum. Alhamdulillah, setelah aku berleter bukan main sebab xder laptop nak update blog, aku akhirnya gunakan duit simpanan aku untuk beli laptop 2nd hand. Which is quite ok, design pun ergonomic dan cantik. So far ok. Yang kurangnya maybe dari soket HDMI which there isn't one. 


It cost me around Rm 1.2 k. HP Ultrabook with Core i5. Quite laju even for a 2015 laptop. Alhamdulillah sangat sebab dah ada laptop nie. Laptop aku bagi kat adik aku. Cuma rancangnya nak repair balik laptop Acer V5 aku tue. Maybe problem pada board ke atau microchip. InsyaAllah bila aku dah simpan slow-slow.

Lain-lain ok. Boleh digunakan dengan baik. Speaker slow sket. Oh well. Ada headphone pinjam courtesy of my lil bro, Habib (thanks bro!)

Dah hampir masuk hujung bulan April dan hari ini juga adalah Hari Nisfu Sya'ban. Aku masih lagi bertahan, berpuasa pada hari ini setelah bersahur McD pada pukul 4.00 pagi. Rabak jugak masuk kerja hari ini, akhirnya bila dah habis pesakit aku rasa lega sikit. Petang nie aku tak plan lagi nak berbuka kat mana.

Semalam lak aku baca Yassin tiga kali bagi menyambut malam Nisfu Sya'ban, dengar tazkirah mengenai mengubah diri menjadi lebih baik dan jauh dari dosa-dosa sama ada kecil atau besar. I'm struggling to fight the bad and also to enable doing the good things as seldom as I can. Jadi doakan aku ya teman-teman. 


Diri nie tak kuat dalam melawan nafsu dan godaan Syaitan. 

Yawning dari tadi lagi, maybe kurang gula dalam badan? Bagusnya puasa perut aku tak la meragam seperti mana hari biasa. Kekal kosong dan makanan yang makan masa sahur akan di'digest'  sempurna, Hahaha..

Maybe Gua Musang i supposed? Hahaha...

Tengok dulu macam mana kalau larat. Kalau tak memang aku beli depan Markas Pas dekat rumah aku jer. Honestly sini makanan boleh la. Sedap tue tak. Edible. Hahaha..
Akan mula merindui masakan ibunda. Huhuhu..

Ok, done celoteh. Next post about Ouroboros. Hahahaha..


p/s : Masih membiasakan diri dengan tidak menyentuh skrin untuk skrol dan klik. Hahahaha.. (laptop lama aku touchscreen..)

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...