Tuesday 15 January 2019

Tanjoubi Omedettou!!

Assalamualaikum. A very warm and sweaty evening today. It's already 5 days past New Year, which is 2019. Yesterday was my birthday, so Tanjoubi Omedetou!! Kali pertama sambut di rumah dengan famili secara sederhana. I am thankful for all the wishes from my family and friends especially for those who are remembered (sebab aku sorok tarikh lahir aku kat FB.. Hehehe..). Maybe nak tahu siapa yang ingat atau dah lali dengan ucapan sebab FB yang inform. Which wasn't pleasing to me.

A rocky start for me in this early January. Lots of things to be planned, works to be done and especially to find ways to ease the stress of everyday's routine. Belum dikira dengan serabut minda memikirkan pelbagai perkara yang perlu diselesaikan. Rasanya tak la besar mana masalah but mungkin diri aku je yang merasakan segala urusan itu besar. Risau kalau terlupa dan etc etc. Exhausted as well.

Aku perlukan azam yang aku boleh capai dalam jangka masa cepat dan azam itu haruslah munasabah. It is important since mom asked me about my 2019 resolution which I answered 'dunno and afraid to do'. Tetapkan azam yang mudah dan insyaAllah aku akan usahakan sebaiknya. So what's my resolution? Hmmm.. It is to be active and less on eating. Always pray early and berjemaah. Always zikir kepadaNya. It's just the same as my previous aim.

Aku akan gilap betul-betul aim nie agar aku tak lagi rasa down mahupun rasa unproductive. Menaip blog nie juga tanda aku produktif walaupun sengguk dan panas ditambah dengan perut yang sarat kedepan. Not to mention kekadang rasa down teramat. For no reason. Maybe kena cari pasangan dah nie. Which actually one of my resolution for me. Aish, tadi rasa macam ada banyak je nak cakap. Hahaha..


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...