Friday 30 March 2018

Burning Hot.. Manly Sweats.. Perspiration..

Memang kena kot dengan lagu yang aku pasang hari ini.. Dugaannya by Hujan.

After almost 3 week working here, i got the tempo. Flow klinik macam mana and also lots of responsibility that be put on this fine fellow shoulder. Aku mula pegang beberapa program dalam klinik dan program aku sendiri belum mulakan lagi. Klinik aku kerja sememangnya sibuk. Setiap hari akan ada pesakit dengan macam-macam ragam. Nak cepat, naik radang dan tidak sabar itu sudah menjadi kepastian.

Staf are really supportive. Alhamdulillah. Penat dikongsi bersama. Hari-hari beb aku berpeluh dengan kerja dan kaki jangan nak cakap la. Kalau boleh baring kat tilam tue alangkah nikmatnya. Hari nie baru lapang sikit aku nak menaip sebab esok dan lusa cuti. Finally an update from me. Although banyak benda dah berlaku. Aku akan share yang mana sempat. Hehe..

1st aku balik Kelantan last week sebab nak hantar parents aku ke Jepun untuk hadiri majlis convocation adik lelaki aku kat Sendai. Sambil bersiar-siar di bumi matahari terbit. Main salji dan of course menikmati awal musim bunga. Kena lak dengan musim kembangnya bunga sakura kat sana. InsyaAllah nak simpan duit juga jalan sana. Hopefully. Mom and dad are happy. So does my brothers who always hang out sekali dengan mama abah.

Malam nie diorang akan depart ke KL sekali dengan mak dan ayah saudara aku. Moga perjalanan balik ke Malaysia mereka selamat sampai dengan lancar dan tenang. Amin.


Assasin Creed Origin antara yang aku beli dalam tempoh 3 minggu nie. CD second user but game play dia pada awalnya agak complicated. Lama-kelamaan aku dah boleh rasa keseronokkan grafik dia yang sememangnya memukau dan sistem quest yang lebih mudah dan senang. First time aku main game macam nie. Boleh la luang masa sikit masa on call kat rumah nie. Haha..

Aku sebenarnya nak mulakan saving pada bulan nie. InsyaAllah. Sebab aku risau dengan roadtax kereta aku yang of course mahal. Juga untuk bayar baki duit pendahuluan PTPTN aku yang masih berbaki beberapa ratus lagi. It needs to be settle. Baru la boleh fikir nak bercuti atau tidak. On call dan kerja lebih masa pun banyak kat sini. Alhamdulillah.

Cuaca sekarang sememangnya panas. Kalau aku tak minum 3 L sehari memang tak sah. Malam pun kadang tue panas teramat. Sini sememangnya kurang hujan. Bila hujan baru sejuk sikit. Air botol memang banyak aku minum. Habis je aku buang sebab ada kak masa aku belajar pos basic pesan tak boleh refill balik air masak dengan botol air mineral yang dah diguna. Bahaya. InsyaAllah. Aku akan ikut pesan dia. =)

Oh.. Hari nie (Jumaat) amatlah memenatkan sebab kena monitor technician. Repair power box klinik yang rosak. Ada gangguan bekalan elektrik seketika kat klinik. Alhamdulillah dah selesai. Sambung esok lak diorang nak buat kerja.

Done. Penat celoteh. Hahaha..

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...