Tuesday 24 January 2017

Fatamogana Dunia

many of my regrets was doing' sins. whether I'm conscious or not. the sins kept piling up. and regret turns to remorse. actions that had done become history. a history that wasn't unpleasant to talk about. lingering in memories of suffering. hence I came searching back Him. the lack of guidances that I seldom seek.

and the day passed by.


hakikatnya diri ini lemah, hina dan berdosa. atas segalanya. perbuatan dan pergaulan. dunia ini semakin parah mengkhayalkan diriku dengan keseronokan, kenikmatan dan cinta pada ia. hingga tiada lagi ruang untuk mencari kebenaran dan ketenangan yang sekian lama dipegang kemas. semakin lama semakin hanyut.

beban dosa diri sudah tidak tertanggung. hanya kepadaNya sahaja aku memohon. dengan jujur tiap kata yang ditaip ini menceritakan diri yang terkapai-kapai di lautan dosa mencari perahu untuk berlayar kembali, mencari cahaya Ilahi.

bukan bersahaja aku menaip. setiap kali aku lihat kembali isinya, penuh dengan nasihat dan pedoman diri. untuk aku bangkit kembali dari dosa lampau. suburkan kembali diri dengan amal yang sering kali dilupakan.

redhakah Allah akan jiwa yang berdosa ini?

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...