Wednesday 9 November 2016

Leter Orang Malas

It's really tiring this week. Kerja straight 3 hari 12 jam dengan bagi talk hari ini. Not to mention rumah dan depan rumah yang kotor. Balik je keje terbaring kat katil sambil buka phone, skrol FB, Twitter. And then fall asleep.

To wake up again at 4.30 am untuk solah Isya'. The circle continue. Everyday diri struggling untuk cuba kekal tenang dan lancar dalam semua kerja, even though work always pile up. Aku ambil peluang siapkan satu persatu. One thing at a time.

Money management was really poor this month. Banyak spending mengarut. Hajat nak simpan bak angan-angan Mat Jenin. Hanya bermimpi. Tiada effort dan endurance untuk kekal berjimat dalam waktu terdesak. Somethings need to be done.

I gain weight after finishing my antibiotics. I'm not proud of it. Really have regular stomach ache and my digestion isn't as normal as before. Mungkin sebab kerja juga. Waktu kerja dan makan selalu off. So I bite my own tongue too after advising others. Haish...

Esok Khamis. Harap ada perubahan yang dapat aku buat. In all sorts of things. Sebab esok aku cuti. Didn't want my time to be wasted. I hope.

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...