Thursday 5 December 2013

Simple Word..

Berbekalkan semangat untuk membaca balik blog-post aku yang lama..

Gather balik keberanian untuk berblogging dan menumpukan seluruh fokus hanya kepada kerja aku seharian.. serta dihiasi dengan slice of life seorang dressar biasa...

Aku menaip dengan penuh semangat.. keletuk keletak tangan menekan setiap abjad di keyboard umpama keyboard warrior yang tak pernah goyah...

Sentiasa penuh pengalaman hidup yang hendak dikongsi.. Yang perlu diperhalusi setiap inci perkara remeh temeh..

Agar tidak diulang kembali.. InsyaAllah..

So..

ASSALAMUALAIKUM..

Apa khabar semua? Harap sihat walafiat semua.. Eden sehat jo eh.. Hahaha..

Menaip pada hari Khamis sambil menonton Bersamamu.. mengisi masa lapang yang ada untuk menilai diri.. Malam Jumaat nie memang sempoi..

Kes hari nie boleh tahan... Banyak kes refer memandangkan aku on-call hari nie..

Apa itu on call? Well, on call ialah waktu kerja bagi seorang medical assistant untuk bekerja di luar waktu pejabat HANYA apabila terdapatnya kes kecemasan..

KE.. CE.. MA.. SAN..

Hehehe.. Fokus sikit perkataan tue.. Tapi, kebanyakkan orang salah faham.. Bagi mereka..

Demam hari nie.. Sakit hari nie.. Di luar waktu pejabat lebih cepat..

Sedangkan sudah ditetapkan bahawa kes-kes kecemasan yang melibatkan nyawa ataupun kemerosotan kesihatan yang mengejut sahaja perlu dirawat..

Mungkin mereka tak faham... InsyaAllah aku bagi dah penerangan sikit nie..

Harap yang baca tahu... Apabila kami lambat attend on call bukan kerana kami tak mahu rawat..

Priority itu penting.. Kalau betul-betul kecemasan.. Kami attend...

Kalau tak... Budi bicara menjadi salah satu choice..

Dapat minggu aku on-call.. Aku tak kering hati.. Malah kesian..

Attend juga pesakit walau demam.. sedangkan esok dia boleh datang..

Inilah cabaran seorang M.A.. Moga aku lebih sabar.. Dan lebih matang..


Enough celoteh... Sambung balik rehat.. Hehehe..

See Ya...

No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...