Saturday 21 September 2013

Overheat Man Sweat... Saturday Sizzling..

Mechanic time.. TT_TT
Menaip blog nie dengan sedikit rasa keletihan.. Melayan jiwa mendengar lagu Sufi karya Bagio Damasutra.. Feeling habis malam nie..

Hari yang agak letih.. terkejut.. stress dan exciting... Hehehe..

Officially aku ada kereta dan secara terus terang hari nie dah takde kereta..

Apa sudah jadi? Kereta rasmi aku pergi mana?


Rosak sudah.. Huk.. Huk.. Huk..

Sebenarnya aku rancang untuk pergi ke Pulau Pinang hari nie.. Nak ambil la barang-barang yang aku tinggal kat rumah sedara.. kat Bukit Gelugur..

Dah ada kereta.. Kunci pun ada.. Ingat terus pergi jer..

Satu anda kena paham apabila kita nak gerak ke tempat jauh...

PASTIKAN!

- Minyak hitam.. Air telah di'check' agar tidak kurang atau terlebih..

- Servis kereta sebelum memulakan perjalanan.. Better kalau cari kedai kereta yang takkan bahan anda denga caj servis yang agak tinggi.. Senang kate bawak member expert yang leh rekemen tempat servis yang terbaik...

- Jangan hentam keromo macam aku drive terus ke Penang tanpa semak kereta.. tekanan tayar.. enjin dan sebagainya...

Atau anda akan mengalami kerosakan seperti mana saya... Overheat di tol Bandar Baharu pada 10.30 pagi di waktu Sabtu yang panas terik...

Dan pekerja-pekerja Plus yang kureng memberi kerja-sama.. kecuali abang peronda PLUS yang bagi no tepon pomen ( terime kasih! ) dan uncle india yang suggest aku tepon 1 800 88 000..  No telefon emergency PLUS..

dahaga dan panas yang membuatkan aku kering.. hampir dehydrate kot...

tetap jua aku menunggu.. akhirnya kereta den ditarik dan dibawa ke workshop..

buka enjin tengok.. terbaik.. piston lak masuk air..

aku jujur dan terus terang tak tahu pasal kereta.. Nasib baik pomen yang baiki nie baik..

Siap tolong hantar aku naik bas balik Ipoh kot.. Huhuhu..

Tapi kos membaiki mahal... AGAK MAHAL..

Dan lama lagi aku nak tunggu baru siap...


Alahai... What A Day.. = )


No comments:

Post a Comment

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...